Özet: Fuarlar, mal ve hizmet üreticileri ile tüketicileri bir araya getiren organizasyonlardır. Bu nedenle ürün tanıtımı ve pazarlamasında önemli roller üstlenmişlerdir. Bu çalışma, süs bitkileri ihtisas fuarı örneğinde, fuara katılan işletme/işletmecilerin genel yapısını ve işletmecilerin fuardan beklentilerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. 08-11 Ekim 2009 tarihleri arasında Yalova'da düzenlenen 7. Yalova Süs Bitkileri İhtisas Fuarına katılan 87 işletmeciye, dördü açık uçlu olmak üzere 22 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Değerlendirme ve analizler SPSS 16.0 istatistik programında yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, fuara katılan işletmecilerin %65,8'i yüksekokul ve fakülte mezunu olup, %72,4 oranındaki çoğunluğu da işletmesinde mesleki eğitim almış olan elemanları çalıştırmayı tercih etmektedir. Fuara katılan işletmelerin fuara katılma amaçları ise ürün tanıtımı yapma (%61,8), müşteri ağını genişletme (%21,1) ve hedef kitle belirleme (%9,2) olarak saptanmıştır. Anahtar sözcükler: Fuar, pazarlama, süs bitkileri THE ROLE AND IMPORTANCE OF FAIRS AT MARKETING (A CASE STUDY FOR ORNAMENTAL PLANTS FAIR IN YALOVA) Abstract: Fairs are the organizations which gather the goods and services with the consumers. So they have important role for product introduction and marketing. The study was conducted to determine the general structure of the firm and the expectations of its managers from the fair. A survey with total 22 questions including four open-ended ones was conducted with the 87 managers participated in 7th Yalova Ornamental Plants Expertise Fair organized in Yalova on October 08-11, 2009. SPSS 16.0 statistic program was used for the evaluation and the analyses. According to the results of the study, %65.8 of the managers participated in the fair had bachelor's degree and %72.4 of the managers preferred to work the employers having vocational education. The aims of the managements participating in the fair were to introduce the products with %61.8, to enlarge the costumer network with %21.1 and to determine the target consumer masses with %9.2. Key words: Fair, marketing, ornamental plants
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | TARIM EKONOMİSİ (Agricultural Economics) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 2 |