Küreselleşmenin getirdiği yeniliklerden birisi olan ticari sınırların kalkması ve birçokülkenin muhasebe standartlarını kabul edip uygulaması sonucunda muhasebe mesleğinde hizmet kalitesinin önemi artmıştır. Bu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının vermiş oldukları hizmetin mükelleflerce nasıl değerlendirildiğini ve mükellefler için anlamlı olan hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemektir. Mükelleflerin muhasebe meslek mensuplarınca sunulan hizmeti nasıl algıladıklarını test etmek için Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren mükellef işletmeler evren olarak kabul edilmiş, araştırmada yüz yüze anket yöntemi uygulanmak suretiyle 305 işletmeye ulaşılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen veriler faktör analizi yapılarak hizmet kalitesinin boyutları tespit edilmiştir. Mükellefler değerlendirilirken mükelleflerin cinsiyetleri, işletmelerinin faaliyet konusu, işletmenin mükellefiyet türü, eğer işletme çalışanı bir muhasebe personeli ise işletmedeki pozisyonları ve muhasebe işlerini yürütme usullerine bağlı olarak hizmet kalitesine etki eden faktörleri farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Yapılan anket ile elde edilen bilgiler ışığında gerekli değerlendirmeler yapılarak sonuçlar tablolarla ortaya konulup yorumlanmıştır.
Hizmet Kalitesi Hizmet sektörü Muhasebe Mesleği Müşteri Memnuniyeti Faktör Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |