For a long time, although women were defined by their capacity to give birth, it was almost for biden and taboo for them to make their pregnant bodies visible in the publicsphere. This prohibition was the result of certain social tendencies. The shamefulness of pregnancy and manipulative attitudes towards the female body determined what women should and should not do. Although the visibility of bodies in the public sphere and in the media has increasedand even a rapid transformation has taken place in this regard, the discourse on women and pregnant bodies in cinematic representations that they should be mothers first seems to have not changed. This article aims to understand how pregnantbodies, appearances and representations in Hollywood cinema have changed since thelate 90s through two films. For this reason, the films ‘‘Nine Months’’ and ‘‘What To Expect When You're Expecting’’ were selected for analysis. The aim of the study is to investigate the power of cinema on how society constructs the concept of pregnancy and thus motherhood through these representations through the perception of the pregnant body. The forms of representation in the selected films were tried to be interpreted with the method of qualitative content analysis based on the perspective of the theorists on the subject. As a result, it is seen that the stereo typical ideas about motherhood and pregnancy in the subtexts of the films have not undergone much change due to the continued existence of the patriarchal social structure to varying degrees. Even thought here has been a relative freedom in the representation of taboo subjects related to pregnancy in recent times, this one-dimensionality in general distances the motherhood/pregnancy processes in main stream cinema from reality.
Hollywood cinema pregnancy maternity films maternity clothes
Kadınlar uzun bir dönem, doğum yapma kapasiteleri ile tanımlanmış olmalarına rağmen hamile bedenlerini kamusal alanda görünür kılmaları neredeyse yasak ve tabu sayılmıştı. Bu yasak belirli toplumsal eğilimlerin sonucuydu. Hamileliğin ayıp sayılması ve kadın bedeni üzerindeki manipülatif tutumlar onların ne yapıp ne yapmamaları gerektiğini belirliyordu. Gün geçtikçe bedenlerin kamusal alanda, medyada görünürlüğü artmış olmasına ve hatta bu konuda hızlı bir dönüşüm yaşanmasına rağmen sinemasal temsillerdeki kadın ve hamile bedenleri üzerinde onların öncelikle anne olmaları gerektiğine dair söylem değişmemiş görünmektedir. Bu makale Hollywood sinemasında hamile bedenleri, görünümleri ve temsillerinin 90’ların sonlarından başlayarak nasıl bir değişim sergilediğini iki film üzerinden anlamayı hedeflemektedir. Bu nedenle inceleme için “Dokuz Ay” ve “Dikkat Bebek Var” filmleri seçilmiştir. Çalışmanın amacı; toplumun hamile beden algısı üzerinden, hamilelik ve dolayısıyla annelik kavramını bu temsiller yoluyla nasıl inşa ettiğine dair sinemanın gücünü araştırmaya çalışmaktır. Seçilen filmlerdeki temsil biçimleri, konuyla ilgili teorisyenlerin bakış açısına dayanarak niteliksel içerik analizi yöntemi ile yorumlanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak ataerkil toplumsal yapının farklı derecelerde varlığını sürdürmesi nedeniyle filmlerin alt metinlerindeki annelik ve hamilelikle ilgili kalıplaşmış düşüncelerin çok fazla bir değişime uğramadığı görülmektedir. Son dönemde hamilelikle ilgili eskiye oranla tabu sayılan konuların temsilinde görece bir özgürlükten bahsedilse bile genel olarak bu tek boyutluluk ana akım sinema içindeki annelik/hamilelik süreçlerini gerçeklikten uzaklaştırmaktadır.
Hollywood sineması hamilelik hamile filmleri hamile giysileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile ve Hanehalkı Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.