Summary
At the present day Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is one ofthe main disorders that affect childrens academic success. This disorder affects notonly childrens success at school but also personal experience, family relations andsocial life. The boundaries of ADHD is determined by the clinic level of this disorder and this borders are taking into consideration while treatment and improving ofthis clinic level. Well fixation of the boundaries will help while consideration of drugtherapy and setting the reasonable time of this treatment and also selection of althernative methods.
Öz
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) günümüzde çocukların okul başarısını etkileyen en önemli bozuklukların başında gelmektedir. Bu bozukluk çocukların sadece okul başarısını değil kişisel yaşantılarını, aile ilişkilerini, sosyal yaşantılarını da etkilemektedir. DEHB’nin sınırları bu bozukluğun klinik düzeyi ile belirlenmekte ve klinik düzeyin ele alınıp düzeltilmesinde bu sınırlar göz önüne alınmaktadır.Bu sınırların iyi tespiti, ilaç kullanıp kullanmamanın değerlendirilmesinde, kullanılacaksa ne kadar süre kullanılacağının belirlenmesinde ve ilaç dışı yöntemlerin seçiminde faydalı olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | makale |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 3 |