Okullarda performans değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu araştırmada örgütsel bağlılık, iş yükü, motivasyon, akademik başarı düzeyi arasındaki ilişkiye dayalı olarak etki büyüklüğü hesaplanması yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Nicel ve biçimsel bir araştırma yöntemi olan meta analiz yöntemi önceden yapılmış çalışmaların sistematik olarak değerlendirerek sonuçlara varabilmek için kullanılan bir araştırma yöntemidir. Bu araştırmanın amacına ulaşabilmek için 2010-2020 yılları arasında Web of Science, SCOPUS, Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) ve ulusal ve uluslararası düzeyindeki hakemli dergiler taranarak okullarda performans değerlendirmeye ilişkin nicel araştırma yöntemi ile yapılan çalışmalar araştırmaya dahil edilmiştir. Tarama sürecinde, “performans, performans değerlendirmesi, okullarda performans değerlendirmesi, performance, performance evaluation, performance evaluation in schools, performance assessment in schools” kelimeleri anahtar sözcük olarak seçilmiştir. Yayınların taranmasında ulusal ve uluslararası makaleler için WOS, SCOPUS tabanları ve hakemli dergiler, ulusal tezler için YÖK veri tabanı kullanılmıştır. Literatür incelemesi sonucunda toplam 353 araştırmaya ulaşılmıştır. Bunlardan 239 u araştırmanın sınıflandırılmasına uymadığı için araştırmaya dahil edilmemiştir. Meta-analiz çalışması kapsamına 114 araştırma dahil edilmiştir. İlişkisel olarak etki büyüklüğü hesaplanmasının hangi modele göre yapılabileceğini belirlemek için Q ve I² istatistikleri yapılmıştır. Sonuçlara göre dağılımların heterojen yapıda olduğu görülmüştür.
In this study, a size-effect estimation was carried out to determine the relevance among organizational commitment, workload, motivation, and success in school performance. A meta-analysis method, a quantitative and formal research method that aims at systematic evaluation of previous studies for the outcome, was conducted in this research.
To achieve the aim, referred journals such as Web of Science, SCOPUS, Yüksek Öğrenim Kurulu (YÖK), and National and International, published between 2010-2020, as well as the quantitative studies, were done in school performance, were scanned and findings were included in this study. The keywords in this study were, “performance, performance evaluation, performance assessment in schools, performans, performans değerlendirmesi and okullarda performans değerlendirmesi.” While scanning the publications, WOS and SCOPUS-based, referred journals, for National dissertations YÖK databases were used. 353 types of research were reached in the Literature review, 239 of which were exempted because they were not relevant to the study. 114 types of research were dealt with during the Meta-analysis process. The Q and I² statistics were referred to determine the effect-size estimation process. The distribution of the findings was found to be heterogeneous.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2022 |
Acceptance Date | November 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 4 |