The purpose of this study is to determine the correlation between the school principals' favoritist attitudes and behaviors and the teachers' perceptions of organizational justice. The universe of the study consists of teachers who work at primary schools, elementary schools and high schools in the central district of Düzce province in 2012–2013 academic year. The schools in the sample of the research are chosen with the help of random sampling. The data are gathered through favoritism and organizational justice scale. The research's model is descriptive survey. In order to test the hypotheses, the correlation analysis and regression analysis are used. It has been found out that there is a meaningful and negative correlation between the school principals' favoritist attitudes and behaviors and the teachers' perceptions of organizational justice. It has been seen that favoritism is a meaningful predictor of organizational justice.
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kayırmacı tutum ve davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Düzce ili merkez ilçede bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya dâhil edilen okullar, seçkisiz örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Betimsel tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri, kayırmacılık ve örgütsel adalet ölçekleri ile toplanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin kayırmacı tutum ve davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasında anlamlı ve olumsuz bir ilişki olduğu saptanmıştır. Kayırmacılığın, örgütsel adaletin anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | July 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 |
Bibtex | @ { kuey126546, journal = {Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi}, issn = {1300-4832}, address = {}, publisher = {Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.}, year = {2014}, volume = {1}, number = {1}, pages = {71 - 92}, title = {Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki}, key = {cite}, author = {Polat, Soner and Kazak, Ender} } |
APA | Polat, S. & Kazak, E. (2014). Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 1 (1) , 71-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10317/126546 |
MLA | Polat, S. , Kazak, E. "Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki" . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1 (2014 ): 71-92 <https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10317/126546> |
Chicago | Polat, S. , Kazak, E. "Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1 (2014 ): 71-92 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Correlation between School Principals’ Favoritist Behaviors and Attitudes and Teachers’ Perception of Organizational Justice AU - SonerPolat, EnderKazak Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - DO - T2 - Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi JF - Journal JO - JOR SP - 71 EP - 92 VL - 1 IS - 1 SN - 1300-4832- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki %A Soner Polat , Ender Kazak %T Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki %D 2014 %J Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi %P 1300-4832- %V 1 %N 1 %R %U |
ISNAD | Polat, Soner , Kazak, Ender . "Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1 / 1 (July 2014): 71-92 . |
AMA | Polat S. , Kazak E. Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2014; 1(1): 71-92. |
Vancouver | Polat S. , Kazak E. Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2014; 1(1): 71-92. |
IEEE | S. Polat and E. Kazak , "Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 1, no. 1, pp. 71-92, Jul. 2014 |