Üniversitelerin ülke çapına yayılması ve vakıf üniversitelerinin sayısının artması tüm üniversiteleri kalite konusunda duyarlı olmaya zorlamaktadır. Yeni kurulan üniversiteler bir yanda çeşitli yetersizliklerden dolayı dezavantajlı iken, diğer yanda Toplam Kalite Yönetimi felsefe, ilke ve araçlarını daha başlangıçta kampus planından, ders programlarına; bölümlerin yapılanmasından, öğretim elemanı seçim ve yetiştirilmesine kadar geniş bir alanda uygulama fırsatına da sahiptir. Toplam Kalite Yönetimi hedef, kaynak ve başarının değerlendirilmesine olanak sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. TKY üniversitelerin en güçlü ve zayıf olduğu yönlerin analizini çok iyi bir şekilde yapmasını, önündeki fırsat ve tehlikeleri net bir şekilde ortaya koymasını ve kalite artırmaya yönelik hedefleri bu doğrultuda belirlemesini öngörmektedir.
Üniversitelerin ülke çapına yayılması ve vakıf üniversitelerinin sayısının artması tüm üniversiteleri kalite konusunda duyarlı olmaya zorlamaktadır. Yeni kurulan üniversiteler bir yanda çeşitli yetersizliklerden dolayı dezavantajlı iken, diğer yanda Toplam Kalite Yönetimi felsefe, ilke ve araçlarını daha başlangıçta kampus planından, ders programlarına; bölümlerin yapılanmasından, öğretim elemanı seçim ve yetiştirilmesine kadar geniş bir alanda uygulama fırsatına da sahiptir. Toplam Kalite Yönetimi hedef, kaynak ve başarının değerlendirilmesine olanak sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. TKY üniversitelerin en güçlü ve zayıf olduğu yönlerin analizini çok iyi bir şekilde yapmasını, önündeki fırsat ve tehlikeleri net bir şekilde ortaya koymasını ve kalite artırmaya yönelik hedefleri bu doğrultuda belirlemesini öngörmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 13 Issue: 13 |