As a thinking process, learning requires self management skills. In this paper conceptual base of cognitive coaching approach was put forth and its place in the instructional practices was explained. Cognitive coaching approach contributes in developing metacognitive skills, critical and creative thinking skills and mature epistemological beliefs of students. Cognitive coaching is a process that helps to coached person to sail toward his/her thoughts by using tools and maps. Implementation of cognitive coaching with different methods and strategies and its contribution to social interaction process also supports constructivist philosophy. A teacher who is a cognitive coach helps to develop metacognitive skills in students by using scaffolding and this causes development of self management skills. In this paper, metacognition, metacognitive strategies, cognitive coaching and basic principles of cognitive coaching method were discussed. Furthermore, a self management constructivist learning model which is based on metacognitive skill was also been tryed to evaluate.
Bir düsünme süreci olan ögrenme öz yönetim becerileri gerektirmektedir. Bu çalısmada, bilissel koçluk yaklasımının kavramsal temelleri ortaya konulmus ve ögretim uygulamalarındaki yeri, özellikle ögrenme ve düsünme sürecinin öz yönetimini saglayan bilissel farkındalık becerilerinin kazandırılmasındaki yeri açıklanmıstır. Bilissel koçluk yaklasımı, ögrencilerin bilissel farkındalık becerilerinin, elestirel ve yaratıcı düsünme becerilerinin ve olgunlasmıs epistemolojik inançlarının gelistirilmesine katkı saglamaktadır. Bilissel koçluk, koçluk edilen kisinin kendi düsüncelerine dogru yelken açmasına yardım eden bir süreçtir. Bilissel koçlugun degisik yöntem ve stratejilerle uygulanabilmesi ve sosyal etkilesim sürecine katkısı yapılandırmacı anlayısın felsefesini de desteklemektedir. Bilissel koçluk yaklasımı yoluyla bir bilissel koç olan ögretmen, ögrencilere bilissel farkındalık becerilerini kazandırmada arabulucu rehberli ögrenme destegini saglar ki bu da beraberinde ögrencilerin öz yönetim becerilerini kazanmasına yardımcı olur. Bu yazıda bilissel farkındalık, bilissel farkındalık stratejileri, bilissel farkındalıgın ögretiminde bilissel koçluk ve bilissel koçlugun kapsadıgı uygulamalara odaklanarak bilissel koçlukla ögretimin temel ilkeleri tartısılmaya ve bilissel farkındalık becerilerine dayalı öz yönetimle ögrenme gibi yapılandırmacı bir ögrenme modeli degerlendirilmeye çalısılmıstır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 60 Issue: 60 |