The purpose of this study is to examine the views of teachers on student-centred practices in the new primary school curriculum. With this aim, new student-centred primary school curriculum assessment scale comprising of 22 items was developed. The study subjects were 370 classroom teachers working in 18 primary schools. Teacher views were examined by gender, grade level, experience and class size variables by employing t-test, one-way ANOVA, Kruskall Wallis H and Mann Whitney U tests. Teacher receptivity and implementation of student centered practices was relatively moderate. Results indicated significant differences in teachers' views by teachers' experience and class size. However, no significant differences were observed by grade level taught and gender.
Bu araştırmanın amacı, yenilenen ilköğretim birinci kademe programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla 22 maddeden oluşan Öğrenci Merkezli Yeni İlköğretim Programı Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın evreni, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilindeki merkeze bağlı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, bu ildeki 18 ilköğretim okulunda görev yapan 196'sı erkek, 174'ü de kadın olmak üzere toplam 370 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, cinsiyet, sınıf, kıdem ve sınıf mevcudu değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskall Wallis H, Mann Whitney U ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin yeni programları öğrenci merkezli olarak ‘orta' düzeyinde uyguladıkları saptanmıştır. Araştırmada, öğretmen görüşleri arasında sınıf ve cinsiyet değişkeni bakımından anlamlı farklılık ortaya çıkmazken, kıdem ve sınıf mevcudu açısından anlamlı farklılık ortaya çıktığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 56 Issue: 56 |