BibTex RIS Cite

Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)

Year 2008, Volume: 55 Issue: 55, - , 01.06.2008

Abstract

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi'nin 54. sayısında “daha bir”, eğitimde sınav kısır döngüsüne değinmiş ve bir sonraki sayıda “çözüm ve çıkış yollarını” tartışacağımızı belirterek noktalanmıştı. Çözümün ipuçlarını resmi nitelikteki birçok belge, toplantı ve çalıştaylarda görmek mümkün. Aşağıda bunlardan birkaç örnek sunulmaktadır: Onyedinci Milli Eğitim Şurası Kararları ilköğretim ve ortaöğretim ile ilgili çok önemli düzenlemeler öngörmektedir: Madde 47. İlköğretim 8. sınıf sonunda yapılan OKS kaldırılmalı; bunun yerine öğrenci başarısının, zihinsel ve sosyal gelişimlerinin izlenmesine yönelik rehberlik hizmetlerine, öğretmenler kurulu ile ailelerin kararına dayalı bir yöneltmeye ağırlık verilmelidir. Ölçme ve değerlendirme; öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin saptanması, öğrenme başarılarının artırılması ve öğretim hizmetinin geliştirilmesi amacıyla kullanılmalıdır. Madde 60. Genel, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin öğrenim gördükleri alanın devamı niteliğindeki yükseköğretim programlarına geçişlerinde ek puan almaları sağlanmalıdır. Madde 61. Yükseköğretime girişte etkili olan Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOÖBP) uygulaması kaldırılarak yerine, belirli sınıflarda yapılacak Merkezî Olgunluk Sınavları'ndan elde edilecek puanın etkili olması sağlanmalıdır. Madde 62. Okul türleri örgün eğitim ve uzaktan eğitimi kapsayacak şekilde aşağıdaki gibi yapılandırılmalı ve bu liselerin açılımları uzmanlardan oluşacak bir kurulca belirlenmelidir: a) Genel Akademik Liseler b) Mesleki ve Teknik Liseler Talim ve Terbiye Kurulunun 07.06.2005 tarih ve 184 sayılı “ortaöğretimin yeniden yapılandırılması”na ilişkin kararı ile lise eğitimi dört yıla çıkarılmış ve “Anadolu Liseleri ile Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerin kademeli olarak, Anadolu Lisesi adıyla tek program altında birleştirilmesi” öngörülmüştür. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığınca 18-19 Ağustos 2008 tarihlerinde “Ortaöğretimde Okul Çeşitliliği Yerine Program Çeşitliliğini Esas Alan Bir Yapıya Geçilmesi Çalıştayı” gerçekleştirilmiştir. Bu çalıştayın sonuç raporu henüz kamuoyuna açıklanmamış olmakla birlikte, Bakanlık yetkilileri tarafından yapılan açıklamalardan çalıştayda lise türlerinin azaltılması yönünde bir görüş oluştuğu anlaşılmaktadır.

Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)

Year 2008, Volume: 55 Issue: 55, - , 01.06.2008

Abstract

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi'nin 54. sayısında “daha bir”, eğitimde sınav kısır döngüsüne değinmiş ve bir sonraki sayıda “çözüm ve çıkış yollarını” tartışacağımızı belirterek noktalanmıştı. Çözümün ipuçlarını resmi nitelikteki birçok belge, toplantı ve çalıştaylarda görmek mümkün. Aşağıda bunlardan birkaç örnek sunulmaktadır: Onyedinci Milli Eğitim Şurası Kararları ilköğretim ve ortaöğretim ile ilgili çok önemli düzenlemeler öngörmektedir: Madde 47. İlköğretim 8. sınıf sonunda yapılan OKS kaldırılmalı; bunun yerine öğrenci başarısının, zihinsel ve sosyal gelişimlerinin izlenmesine yönelik rehberlik hizmetlerine, öğretmenler kurulu ile ailelerin kararına dayalı bir yöneltmeye ağırlık verilmelidir. Ölçme ve değerlendirme; öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin saptanması, öğrenme başarılarının artırılması ve öğretim hizmetinin geliştirilmesi amacıyla kullanılmalıdır. Madde 60. Genel, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin öğrenim gördükleri alanın devamı niteliğindeki yükseköğretim programlarına geçişlerinde ek puan almaları sağlanmalıdır. Madde 61. Yükseköğretime girişte etkili olan Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı (AOÖBP) uygulaması kaldırılarak yerine, belirli sınıflarda yapılacak Merkezî Olgunluk Sınavları'ndan elde edilecek puanın etkili olması sağlanmalıdır. Madde 62. Okul türleri örgün eğitim ve uzaktan eğitimi kapsayacak şekilde aşağıdaki gibi yapılandırılmalı ve bu liselerin açılımları uzmanlardan oluşacak bir kurulca belirlenmelidir: a) Genel Akademik Liseler b) Mesleki ve Teknik Liseler Talim ve Terbiye Kurulunun 07.06.2005 tarih ve 184 sayılı “ortaöğretimin yeniden yapılandırılması”na ilişkin kararı ile lise eğitimi dört yıla çıkarılmış ve “Anadolu Liseleri ile Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerin kademeli olarak, Anadolu Lisesi adıyla tek program altında birleştirilmesi” öngörülmüştür. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığınca 18-19 Ağustos 2008 tarihlerinde “Ortaöğretimde Okul Çeşitliliği Yerine Program Çeşitliliğini Esas Alan Bir Yapıya Geçilmesi Çalıştayı” gerçekleştirilmiştir. Bu çalıştayın sonuç raporu henüz kamuoyuna açıklanmamış olmakla birlikte, Bakanlık yetkilileri tarafından yapılan açıklamalardan çalıştayda lise türlerinin azaltılması yönünde bir görüş oluştuğu anlaşılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emin Karip This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 55 Issue: 55

Cite

APA Karip, E. (2008). Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2). Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55).
AMA Karip E. Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 2008;55(55).
Chicago Karip, Emin. “Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55, no. 55 (June 2008).
EndNote Karip E (June 1, 2008) Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55 55
IEEE E. Karip, “Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 55, no. 55, 2008.
ISNAD Karip, Emin. “Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55/55 (June 2008).
JAMA Karip E. Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55.
MLA Karip, Emin. “Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 55, no. 55, 2008.
Vancouver Karip E. Eğitimde Sınav Kısır Döngüsü (2). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55(55).