BibTex RIS Cite

Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması

Year 2004, Volume: 37 Issue: 37, 8 - 25, 01.08.2004

Abstract

Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.

Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması

Year 2004, Volume: 37 Issue: 37, 8 - 25, 01.08.2004

Abstract

Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Nilüfer Özabacı This is me

Publication Date August 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 37 Issue: 37

Cite

APA Özabacı, Y. D. D. N. (2004). Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37(37), 8-25.
AMA Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 2004;37(37):8-25.
Chicago Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37, no. 37 (August 2004): 8-25.
EndNote Özabacı YDDN (August 1, 2004) Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37 37 8–25.
IEEE Y. D. D. N. Özabacı, “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 37, no. 37, pp. 8–25, 2004.
ISNAD Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37/37 (August 2004), 8-25.
JAMA Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37:8–25.
MLA Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 37, no. 37, 2004, pp. 8-25.
Vancouver Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37(37):8-25.