Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.
Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 37 Issue: 37 |