Research Article
BibTex RIS Cite

Hacettepe University, School of Education, Dept. Of Educational Sciences

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 214 - 235, 01.05.2003

Abstract

Some people use education and learning as synonym. Learning is one of the requirements of education. Education is not only having knowledge, but also having consciousness of it. Prejudice , which is acquired without having adequate knowledge and information, produces misleading results mostly. Memorization means having knowledge as structures, words or symbols and the method of storing it. The memorization to be avoided is storing knowledge without comprehension. In order to prevent this kind of memorization, learning should be realized at comprehension, application and evaluation levels.

ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 214 - 235, 01.05.2003

Abstract

Bazı çevreler eğitimi öğrenme ile eş anlamlı kullanmaktadır. Öğrenme, eğitimin gereklerinden yalnızca biridir. Eğitim, öğrenilenleri davranış olarak gösterme, yalnızca bilgi değil bilinç sahibi olmadır. Bazıları bu düşüncede olanları `davranışçı-eski düşünceli` olarak adlandırmakta, yaşamın kendisinin bir davranışlar örüntüsü olduğunu görmezden gelmektedir. Yeterince bilgi-haber edinmeden, düşünmeden ulaşılan yargı anlamındaki önyargı, çoğu zaman yanıltıcı sonuçlar üretir. Bir sonuca ulaşmadan önce, onunla ilgili bilinenleri çoğaltmak, düşünmek, mutlaklığa saplanmamak, eğitimi öğrenmeyle sınırlamamak, önyargıları azaltabilir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Hüseyin Başar This is me

Publication Date May 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Başar, P. D. H. (2003). ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 214-235.
AMA Başar PDH. ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 2003;34(34):214-235.
Chicago Başar, Prof. Dr. Hüseyin. “ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34, no. 34 (May 2003): 214-35.
EndNote Başar PDH (May 1, 2003) ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34 34 214–235.
IEEE P. D. H. Başar, “ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, pp. 214–235, 2003.
ISNAD Başar, Prof. Dr. Hüseyin. “ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34/34 (May 2003), 214-235.
JAMA Başar PDH. ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34:214–235.
MLA Başar, Prof. Dr. Hüseyin. “ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, 2003, pp. 214-35.
Vancouver Başar PDH. ÖN YARGlSlZ VE EZBERSİZ EĞİTİM. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34(34):214-35.