BibTex RIS Cite

Validity and Reliability Study of the Learning Style Based Biology İnstruction - Teacher Observation Form

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 254 - 267, 01.05.2003

Abstract

The purpose of this study is to examine validity and reliability of the Learning Style-Based Biology Instruction-Teacher Observation Form (TOF-LSBBI). Gregorc's Learning Style Model and Butler's Thinking Levels were used in the preparation of The Teacher Observing Form of Learning Style-Based Biology Instruction (TOF-LSBBI). The TOF-LSBBI was administered to 5 biology teachers by four independent observers. For the analysis of the reliability coefficient, Kendalls' Coefficient of Concordance technique was used. The median of reliability coefficient of independent observers' was 0.855. These results show that the validity and reliability of the TOF-LSBBI was considerably high. Findings also indicated that the TOF-LSBBI may be used in other areas of science education.

Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 254 - 267, 01.05.2003

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi-Öğretmen Gözlem Formunun (ÖSDBÖ-ÖGF) geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. ÖSDBÖ-ÖGF'nun hazırlanmasında Gregorc Öğrenme Stili Modelinden ve Butler'in Düşünme Düzeyleri kavramından yararlanılmıştır. Hazırlanan gözlem formu 4 bağımsız gözlemci tarafından 5 biyoloji öğretmenine uygulanmıştır. Güvenirlik katsayısını hesaplamak için Kendall's Coefficient of Concordance tekniği kullanılmıştır. Bağımsız gözlemciler arası uyum katsayısının ortancası 0.855 olarak bulunmuştur. Yapılan değerlendirmeler ÖSDBÖ-ÖGF' nun geçerliği ve güvenirliği yüksek bir gözlem formu olduğunu göstermektedir. Bu form diğer fen alanlarında uygulanan öğretimin değerlendirilmesinde de kullanılabilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Öğr. Gör. Gülay Ekici This is me

Publication Date May 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Ekici, Ö. G. G. (2003). Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 254-267.
AMA Ekici ÖGG. Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 2003;34(34):254-267.
Chicago Ekici, Öğr. Gör. Gülay. “Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34, no. 34 (May 2003): 254-67.
EndNote Ekici ÖGG (May 1, 2003) Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34 34 254–267.
IEEE Ö. G. G. Ekici, “Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, pp. 254–267, 2003.
ISNAD Ekici, Öğr. Gör. Gülay. “Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34/34 (May 2003), 254-267.
JAMA Ekici ÖGG. Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34:254–267.
MLA Ekici, Öğr. Gör. Gülay. “Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, 2003, pp. 254-67.
Vancouver Ekici ÖGG. Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretimi Öğretmen Gözlem Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34(34):254-67.