BibTex RIS Cite

Human Rights and Responsibility Education İn Elementary Schools

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 280 - 299, 01.05.2003

Abstract

It is necessary to teach both human rights and responsibility education in elementary schools. In this study, it was aimed to make clear the current status of human rights and responsibility education in Turkish Education System. Therefore, life studies textbooks and social studies textbooks used in elementary schools were analyzed using content analysis method. As a result, it was found that, generally, the subjects about human rights took place more than the subjects on responsibility in the textbooks. Responsibility education was more concentrated in the first grades while human rights education was more intensive in the advanced grades.

İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi

Year 2003, Volume: 34 Issue: 34, 280 - 299, 01.05.2003

Abstract

İlköğretimde insan hakları ve sorumluluk eğitiminin birlikte verilmesinde yarar vardır. Bu çalışmada, Türkiye eğitim sisteminde, ilköğretim kurumlarında insan hakları ve sorumluluk eğitimi açısından mevcut durumun ortaya konması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, ilköğretim okullarında okutulan Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitapları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda, genel olarak ders kitaplarında insan hakları konusuna, sorumluluk konusundan daha fazla yer verildiği, ancak küçük sınıflarda sorumluluk eğitiminin, büyük sınıflarda ise insan hakları eğitiminin yoğunluk taşıdığı ortaya konmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman Kepenekçi This is me

Publication Date May 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Kepenekçi, Y. D. D. Y. K. (2003). İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 280-299.
AMA Kepenekçi YDDYK. İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 2003;34(34):280-299.
Chicago Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman. “İlköğretimde İnsan Hakları Ve Sorumluluk Eğitimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34, no. 34 (May 2003): 280-99.
EndNote Kepenekçi YDDYK (May 1, 2003) İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34 34 280–299.
IEEE Y. D. D. Y. K. Kepenekçi, “İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, pp. 280–299, 2003.
ISNAD Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman. “İlköğretimde İnsan Hakları Ve Sorumluluk Eğitimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34/34 (May 2003), 280-299.
JAMA Kepenekçi YDDYK. İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34:280–299.
MLA Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman. “İlköğretimde İnsan Hakları Ve Sorumluluk Eğitimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 34, no. 34, 2003, pp. 280-99.
Vancouver Kepenekçi YDDYK. İlköğretimde İnsan Hakları ve Sorumluluk Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34(34):280-99.