BibTex RIS Cite

1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 183 - 186, 01.01.2002

Abstract

Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.

1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 183 - 186, 01.01.2002

Abstract

Bu çalışmada, 1999 yılından itibaren uygulanmaya başlanan üniversiteye giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin, mesleki ve teknik ortaöğretime olan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Sınav sisteminde yapılan değişiklik, yükseköğretime girişte ortaöğretimdeki başarının ağırlığını arttırmak ve alan katsayısı uygulamasına geçmek şeklinde özetlenebilir. Bu değişikliklerin doğurduğu sonuçlar, mesleki ve teknik ortaöğretim içinde din öğretimi okullarındaki öğrenci sayılarında önemli ölçüde azalmaya yol açmış, diğer mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında ise, önemli sayılabilecek bir değişme yaratmamıştır. Yeni sistemin etkili olduğu bir alan da, ortaöğretimden yükseköğretime geçişte program uyumunun sağlanması açısından olumlu getirilerinin olmasıdır. Bunun yanı sıra, yeni sistemin kimi eksikliklerinin olduğu da söylenebilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Ayral This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Ayral, M. (2002). 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 183-186.
AMA Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2002;30(30):183-186.
Chicago Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, no. 30 (January 2002): 183-86.
EndNote Ayral M (January 1, 2002) 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 183–186.
IEEE M. Ayral, “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, pp. 183–186, 2002.
ISNAD Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (January 2002), 183-186.
JAMA Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:183–186.
MLA Ayral, Mustafa. “1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki Ve Teknik Ortaöğretime Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, 2002, pp. 183-6.
Vancouver Ayral M. 1999 ÖSS`de Uygulanmaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Ortaöğretime Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):183-6.