BibTex RIS Cite

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 187 - 204, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği (BÖTE) ile sınıf öğretmenliği (SÖ) programlarında okuyan son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Korelasyonel türden bir çalışma olan bu araştırma, Ankara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde okuyan 65 bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ve 201 sınıf öğretmenliği öğrencisini kapsamaktadır. Veriler, anket uygulanarak ve fakülte öğrenci işleri kayıtlarından elde edilmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki akademik başarılarını açıklamada en uygun regresyon eşitliğini elde etmek için aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, BÖTE öğrencileri için lise bitirme derecesi ve sosyal uyumun; SÖ öğrencileri için akademik uyum, üniversite giriş puanı (ÖYS), cinsiyet, kalınan yer, sosyal uyum ve lise bitirme derecesi değişkenlerinin akademik başarının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 187 - 204, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği (BÖTE) ile sınıf öğretmenliği (SÖ) programlarında okuyan son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Korelasyonel türden bir çalışma olan bu araştırma, Ankara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde okuyan 65 bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ve 201 sınıf öğretmenliği öğrencisini kapsamaktadır. Veriler, anket uygulanarak ve fakülte öğrenci işleri kayıtlarından elde edilmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki akademik başarılarını açıklamada en uygun regresyon eşitliğini elde etmek için aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, BÖTE öğrencileri için lise bitirme derecesi ve sosyal uyumun; SÖ öğrencileri için akademik uyum, üniversite giriş puanı (ÖYS), cinsiyet, kalınan yer, sosyal uyum ve lise bitirme derecesi değişkenlerinin akademik başarının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Şener Büyüköztürk This is me

Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Büyüköztürk, Y. D. D. Ş., & Deryakulu, Y. D. D. D. (2002). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 187-204.
AMA Büyüköztürk YDDŞ, Deryakulu YDDD. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2002;30(30):187-204.
Chicago Büyüköztürk, Yrd. Doç. Dr. Şener, and Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, no. 30 (January 2002): 187-204.
EndNote Büyüköztürk YDDŞ, Deryakulu YDDD (January 1, 2002) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 187–204.
IEEE Y. D. D. Ş. Büyüköztürk and Y. D. D. D. Deryakulu, “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, pp. 187–204, 2002.
ISNAD Büyüköztürk, Yrd. Doç. Dr. Şener - Deryakulu, Yrd. Doç. Dr. Deniz. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (January 2002), 187-204.
JAMA Büyüköztürk YDDŞ, Deryakulu YDDD. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:187–204.
MLA Büyüköztürk, Yrd. Doç. Dr. Şener and Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, 2002, pp. 187-04.
Vancouver Büyüköztürk YDDŞ, Deryakulu YDDD. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İle Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):187-204.