Bu araştırmanın amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği (BÖTE) ile sınıf öğretmenliği (SÖ) programlarında okuyan son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Korelasyonel türden bir çalışma olan bu araştırma, Ankara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde okuyan 65 bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ve 201 sınıf öğretmenliği öğrencisini kapsamaktadır. Veriler, anket uygulanarak ve fakülte öğrenci işleri kayıtlarından elde edilmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki akademik başarılarını açıklamada en uygun regresyon eşitliğini elde etmek için aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, BÖTE öğrencileri için lise bitirme derecesi ve sosyal uyumun; SÖ öğrencileri için akademik uyum, üniversite giriş puanı (ÖYS), cinsiyet, kalınan yer, sosyal uyum ve lise bitirme derecesi değişkenlerinin akademik başarının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği (BÖTE) ile sınıf öğretmenliği (SÖ) programlarında okuyan son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Korelasyonel türden bir çalışma olan bu araştırma, Ankara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde okuyan 65 bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ve 201 sınıf öğretmenliği öğrencisini kapsamaktadır. Veriler, anket uygulanarak ve fakülte öğrenci işleri kayıtlarından elde edilmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki akademik başarılarını açıklamada en uygun regresyon eşitliğini elde etmek için aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, BÖTE öğrencileri için lise bitirme derecesi ve sosyal uyumun; SÖ öğrencileri için akademik uyum, üniversite giriş puanı (ÖYS), cinsiyet, kalınan yer, sosyal uyum ve lise bitirme derecesi değişkenlerinin akademik başarının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 30 Issue: 30 |