Nitel araştırmacılar daima etik ilkelere uyma konusunda hassas davranmışlardır, ancak günümüzde, sosyal, mesleki ve eğitim amacıyla dünyanın her yerinden insanlarla daha kolay iletişim kurulabilmesi nedeniyle bu amaç gittikçe daha zorlaşmaktadır.Bundan dolayı, elektronik ortamlarda çalışan veya on-line iletişimleri tanımlayan araştırmacıların yaygın o/ara* kullandıkları araştırma araçlarını değiştirmeleri ve araştırma faaliyetlerim bu yeni ortamlara uyarlamaları gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu makalede; on-line araştırma olanakları, etik nitel çalışmalarla ilişkilendirerek etik konuları tartışılmaktadır. Araştırma ve kişisel deneyime dayalı olarak bu araştırma bu konuda çok az yol kat edildiğim iddia etmekle birlikte bu ve konu üzerinde bir tartışma açmayı hedeflemektedir.Makale, etik bir elektronik araştırma için kılavuz ortaya koymaktadır.Online ağ kullanıcıları için internet, tek bir adreste halk kütüphanesi, mesaj kutusu, fikir pazarı ve kahve köşesi haline gelmiştir (Mclnnes, 1994, s.A1..
Nitel araştırmacılar daima etik ilkelere uyma konusunda hassas davranmışlardır, ancak günümüzde, sosyal, mesleki ve eğitim amacıyla dünyanın her yerinden insanlarla daha kolay iletişim kurulabilmesi nedeniyle bu amaç gittikçe daha zorlaşmaktadır.Bundan dolayı, elektronik ortamlarda çalışan veya on-line iletişimleri tanımlayan araştırmacıların yaygın o/ara* kullandıkları araştırma araçlarını değiştirmeleri ve araştırma faaliyetlerim bu yeni ortamlara uyarlamaları gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu makalede; on-line araştırma olanakları, etik nitel çalışmalarla ilişkilendirerek etik konuları tartışılmaktadır. Araştırma ve kişisel deneyime dayalı olarak bu araştırma bu konuda çok az yol kat edildiğim iddia etmekle birlikte bu ve konu üzerinde bir tartışma açmayı hedeflemektedir.Makale, etik bir elektronik araştırma için kılavuz ortaya koymaktadır.Online ağ kullanıcıları için internet, tek bir adreste halk kütüphanesi, mesaj kutusu, fikir pazarı ve kahve köşesi haline gelmiştir (Mclnnes, 1994, s.A1..
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 29 Issue: 29 |