Yirmi birinci yüzyılın ögretmeninden beklenen ve zorunlu hale gelen rol ve görevler, öğretmen eğitimiyle yakından ilgili kişilerin çok sık işlediği, bir konu durumuna gelmiştir. Her alanda olduğu gibi,öğretmenlik mesleğinin de çağın gereklerinin gerisinde kalmaması ve meslekle ilgili anlayış ve yaklaşımların sürekli gelişip yenilenebilmesi, öğretmen yetiştiren programların ve mesleğe hazırlanan bireylerin farklı düşünmelerini ve hareket etmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu makalede, öğretmenin rollerindeki değişikliğin kaynaklarının neler olabileceği, öğretmen için bunların ne anlama geldiği ve bu rolleri yerine getirebilecek öğretmenleri yetiştiren kurumların ne gibi tedbirler alabileceği tartışılmaktadır.
Yirmi birinci yüzyılın ögretmeninden beklenen ve zorunlu hale gelen rol ve görevler, öğretmen eğitimiyle yakından ilgili kişilerin çok sık işlediği, bir konu durumuna gelmiştir. Her alanda olduğu gibi,öğretmenlik mesleğinin de çağın gereklerinin gerisinde kalmaması ve meslekle ilgili anlayış ve yaklaşımların sürekli gelişip yenilenebilmesi, öğretmen yetiştiren programların ve mesleğe hazırlanan bireylerin farklı düşünmelerini ve hareket etmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu makalede, öğretmenin rollerindeki değişikliğin kaynaklarının neler olabileceği, öğretmen için bunların ne anlama geldiği ve bu rolleri yerine getirebilecek öğretmenleri yetiştiren kurumların ne gibi tedbirler alabileceği tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 29 Issue: 29 |