BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları

Year 2001, Volume: 26 Issue: 26, 211 - 220, 01.07.2001

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algılarını saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okutanda görevli 362 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l.ve II. kademesinde görev yapan öğretmenlerle, bayan ve erkek öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır, ilköğretim okullarında görevli tüm öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim denetmenlerinin "az" derecede liderlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır. Yine tüm öğretmenlerin algılarına göre, denetmenlerin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "değerlendirmelerin inadırıcılığı" davranışı gelmektedir

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları

Year 2001, Volume: 26 Issue: 26, 211 - 220, 01.07.2001

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algılarını saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okutanda görevli 362 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l.ve II. kademesinde görev yapan öğretmenlerle, bayan ve erkek öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır, ilköğretim okullarında görevli tüm öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim denetmenlerinin "az" derecede liderlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır. Yine tüm öğretmenlerin algılarına göre, denetmenlerin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "değerlendirmelerin inadırıcılığı" davranışı gelmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı This is me

Publication Date July 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 26 Issue: 26

Cite

APA Dağlı, Y. D. D. A. (2001). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 211-220.
AMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. July 2001;26(26):211-220.
Chicago Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, no. 26 (July 2001): 211-20.
EndNote Dağlı YDDA (July 1, 2001) İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 211–220.
IEEE Y. D. D. A. Dağlı, “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 26, no. 26, pp. 211–220, 2001.
ISNAD Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (July 2001), 211-220.
JAMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:211–220.
MLA Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 26, no. 26, 2001, pp. 211-20.
Vancouver Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):211-20.