Bir ülkenin okur yazarlık oranı, o ülkenin gelişmişlik düzeyinin göstergelerindendir. Gelişmiş ülkelerce 6-7 kişiye bir gazete düşerken, ülkemizde yaklaşık 70 kişiye bir gazete düşmektedir. Bu aradaki önemli farkın tek nedeni olarak gelişmişlik düzeyinin göstermek belki haksızlık olur. Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin de bunda etkisinin olduğu söylenebilir. Çünkü okuma yazma öğrenirken zorlanan bir kişide oluşacak olan okuma korkusu, bunun sonucu olarak okumadan ve her türlü yazılı materyalden soğuması, kişinin okumaya olan ilgisini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle okuma yazma öğretiminde kullanılacak yöntemi seçerken, en kısa sürede okuma yazma öğretmekten daha çok, işlek, doğru, anlamlı ve okuduğunu anlayan bireylerin yetişmesini sağlayacak yöntemin seçilmesine özen göstermek gerekecektir. İlkokuma yazma ögretiminde kullanılan bireşim, Çözümleme ve Karma Yöntemin değerlendirilmesine yönelik olarak hazırlanan bu çalışma, bu yöntemleri karşılaştırmak ve bu konuda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak amacıyla hazırlanmıştır.
Bir ülkenin okur yazarlık oranı, o ülkenin gelişmişlik düzeyinin göstergelerindendir. Gelişmiş ülkelerce 6-7 kişiye bir gazete düşerken, ülkemizde yaklaşık 70 kişiye bir gazete düşmektedir. Bu aradaki önemli farkın tek nedeni olarak gelişmişlik düzeyinin göstermek belki haksızlık olur. Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin de bunda etkisinin olduğu söylenebilir. Çünkü okuma yazma öğrenirken zorlanan bir kişide oluşacak olan okuma korkusu, bunun sonucu olarak okumadan ve her türlü yazılı materyalden soğuması, kişinin okumaya olan ilgisini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle okuma yazma öğretiminde kullanılacak yöntemi seçerken, en kısa sürede okuma yazma öğretmekten daha çok, işlek, doğru, anlamlı ve okuduğunu anlayan bireylerin yetişmesini sağlayacak yöntemin seçilmesine özen göstermek gerekecektir. İlkokuma yazma ögretiminde kullanılan bireşim, Çözümleme ve Karma Yöntemin değerlendirilmesine yönelik olarak hazırlanan bu çalışma, bu yöntemleri karşılaştırmak ve bu konuda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak amacıyla hazırlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 26 Issue: 26 |