Amerikan Anayasası`nda eğitimle ilgili bir maddenin olmamasından dolayı eğitim ile ilgili tüm yetki ve sorumluluklar eyaletlere bırakılmıştır. Eğitim etkinliklerinin eyaletlerin sorumluluğunda olmasına yasal dayanak ise Amerikan Anayasasının 10. maddesidir. Diğer pek çok ülkede eğitim milli bir sorun olarak ele alınmasına karşın, eğitim işinin eyaletlere bırakılmasından dolayı ABD`de milli bir eğitim sistemi yoktur. Her eyalet kendi eğitim sistemini düzenleme yetki ve sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenden ötürü her eyaletin kendine özgü bir eğitim sistemi oluşturduğu ve eyaletlerin eğitim ile ilgili yetki ve sorumluluklarının çok önemli kısmının mahalli okul bölgelerine aktardığı görülmektedir. Son yıllarda, Türk eğitim sisteminde de eğitim bölgesi oluşturma ile ilgili yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiş ve ülkenin bazı kesimlerinde ilk defa eğitim bölgeleri oluşturulmuştur. Bu yüzden, bu çalışma Türk Milli Eğitim Sistemi için anlamlı bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, bir okul bölgesinin nasıl kurulacağı, işletileceği ve geliştirileceği konusunda ABD örneğini sunarak Türk eğitim sistemine katkıda bulunmaktır.
Amerikan Anayasası`nda eğitimle ilgili bir maddenin olmamasından dolayı eğitim ile ilgili tüm yetki ve sorumluluklar eyaletlere bırakılmıştır. Eğitim etkinliklerinin eyaletlerin sorumluluğunda olmasına yasal dayanak ise Amerikan Anayasasının 10. maddesidir. Diğer pek çok ülkede eğitim milli bir sorun olarak ele alınmasına karşın, eğitim işinin eyaletlere bırakılmasından dolayı ABD`de milli bir eğitim sistemi yoktur. Her eyalet kendi eğitim sistemini düzenleme yetki ve sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenden ötürü her eyaletin kendine özgü bir eğitim sistemi oluşturduğu ve eyaletlerin eğitim ile ilgili yetki ve sorumluluklarının çok önemli kısmının mahalli okul bölgelerine aktardığı görülmektedir. Son yıllarda, Türk eğitim sisteminde de eğitim bölgesi oluşturma ile ilgili yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiş ve ülkenin bazı kesimlerinde ilk defa eğitim bölgeleri oluşturulmuştur. Bu yüzden, bu çalışma Türk Milli Eğitim Sistemi için anlamlı bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, bir okul bölgesinin nasıl kurulacağı, işletileceği ve geliştirileceği konusunda ABD örneğini sunarak Türk eğitim sistemine katkıda bulunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 24 Issue: 24 |