BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları

Year 2000, Volume: 23 Issue: 23, 431 - 442, 01.04.2000

Abstract

Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algılarım saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okulunda görevli 357 öğretmen araştırmanın örneklerini oluşturmuştur, Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l. ve II. Kademesinde görev yapan öğretmenler ile yine bu okullarda görev yapan bayan ve erkek öğretmenlerin, kendi okul müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Tüm öğretmenler, kendi okul müdürlerinin orta derece"de, etkili müdürlük davranışlarını taşıdıklarını belirtmektedir. Bu öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürlerinin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "sınıflarda olup bitenleri öğrenmek için sınıfları bizzat ziyaret eder" davranışı gelmektedir.

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları

Year 2000, Volume: 23 Issue: 23, 431 - 442, 01.04.2000

Abstract

Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algılarım saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okulunda görevli 357 öğretmen araştırmanın örneklerini oluşturmuştur, Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l. ve II. Kademesinde görev yapan öğretmenler ile yine bu okullarda görev yapan bayan ve erkek öğretmenlerin, kendi okul müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Tüm öğretmenler, kendi okul müdürlerinin orta derece"de, etkili müdürlük davranışlarını taşıdıklarını belirtmektedir. Bu öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürlerinin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "sınıflarda olup bitenleri öğrenmek için sınıfları bizzat ziyaret eder" davranışı gelmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı This is me

Publication Date April 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Dağlı, Y. D. D. A. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 431-442.
AMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. April 2000;23(23):431-442.
Chicago Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23, no. 23 (April 2000): 431-42.
EndNote Dağlı YDDA (April 1, 2000) İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23 23 431–442.
IEEE Y. D. D. A. Dağlı, “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 23, no. 23, pp. 431–442, 2000.
ISNAD Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23/23 (April 2000), 431-442.
JAMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23:431–442.
MLA Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 23, no. 23, 2000, pp. 431-42.
Vancouver Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23(23):431-42.