Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarım karşılayan bir ürün (hizmet) olarak tanımlanan kalite, son yıllarda, eğitim ve öğretim kuruluşlarında önemli bir kavram olarak yerini almıştır. Başlangıçta, ticarete yönelik endüstriler için geliştirilmiş TS-EN-ISO 9000 standartlarının, günümüzde eğitim/öğretim alanlarında da uygulanabileceği ve bu standartların geliştirdiği yönetim ilkelerinin, ticaret ve/veya endüstride olduğu gibi eğitime de uygulanabileceği bazı ülkelerde yapılan çalışmalarla, ortaya konulmakta ve günümüzün gelişen kurumlarında kaliteye ulaşma çabaları, eğitim alanında da yerini atmaktadır. Eğitim sektöründe "kaliteli ürün" kavramı yerini "kaliteli insan" kavramına bırakmıştır. Bu çerçevede, yüksek öğretim kurumları toplum ve iş sektörü ile bağlantılarını yeniden gözden geçirmek durumunda kalmışlardır. Bunun nedeni, eğitim hizmetinin topluma doğrudan yansıması için "kaliteli insan" tanımına olan gereksinimdir. Buna paralel olarak, iş yaşamında uygulanan kalite yönetimi yaklaşımları yüksek öğretim kurumlarında da benimsenmek durumunda kalmıştır. Kalite yönetimi yaklaşımları Toplam Kalite Yönetimi`nin yüksek Öğretim kurumları tarafından uygulanması ve eğitime uygun yapısal düzenlemelerle, her kurum için özgün modellerin geliştirilmesi çalışmalarına başlanmıştır.
Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarım karşılayan bir ürün (hizmet) olarak tanımlanan kalite, son yıllarda, eğitim ve öğretim kuruluşlarında önemli bir kavram olarak yerini almıştır. Başlangıçta, ticarete yönelik endüstriler için geliştirilmiş TS-EN-ISO 9000 standartlarının, günümüzde eğitim/öğretim alanlarında da uygulanabileceği ve bu standartların geliştirdiği yönetim ilkelerinin, ticaret ve/veya endüstride olduğu gibi eğitime de uygulanabileceği bazı ülkelerde yapılan çalışmalarla, ortaya konulmakta ve günümüzün gelişen kurumlarında kaliteye ulaşma çabaları, eğitim alanında da yerini atmaktadır. Eğitim sektöründe "kaliteli ürün" kavramı yerini "kaliteli insan" kavramına bırakmıştır. Bu çerçevede, yüksek öğretim kurumları toplum ve iş sektörü ile bağlantılarını yeniden gözden geçirmek durumunda kalmışlardır. Bunun nedeni, eğitim hizmetinin topluma doğrudan yansıması için "kaliteli insan" tanımına olan gereksinimdir. Buna paralel olarak, iş yaşamında uygulanan kalite yönetimi yaklaşımları yüksek öğretim kurumlarında da benimsenmek durumunda kalmıştır. Kalite yönetimi yaklaşımları Toplam Kalite Yönetimi`nin yüksek Öğretim kurumları tarafından uygulanması ve eğitime uygun yapısal düzenlemelerle, her kurum için özgün modellerin geliştirilmesi çalışmalarına başlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 21 Issue: 21 |