BibTex RIS Cite

İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü

Year 1999, Volume: 19 Issue: 19, 353 - 361, 01.10.1999

Abstract

İnsan hakları ile ilgili bilgi ve tutumların yaşama geçirilmesinde, okul ortamının önemi büyüktür. Diğer bir deyişle, öğrencilerin, okulun ve sınıfın yönetim şekli ile ilgili algı ve beklentileri insan haklarına ilişkin tutum ve davranışları etkilemektedir. Bu yüzden, okullarda demokratik ve insan haklarına saygılı bir eğitim ortamlarını sağlamak gerekir. Bunun için öğrencilerin, öncelikle okulda düzenlenen etkinliklere ve alınan kararlara, işbirliği içinde katılmalarında yarar vardır. Ayrıca, sorunlar karşısında problem çözme yönteminin kullanılması da okul ve sınıf havasını olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, insan hakları eğitiminde, okul ve sınıf havasının rolünün bütünsel olarak incelenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda tarama modeli kullanılmıştır

İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü

Year 1999, Volume: 19 Issue: 19, 353 - 361, 01.10.1999

Abstract

İnsan hakları ile ilgili bilgi ve tutumların yaşama geçirilmesinde, okul ortamının önemi büyüktür. Diğer bir deyişle, öğrencilerin, okulun ve sınıfın yönetim şekli ile ilgili algı ve beklentileri insan haklarına ilişkin tutum ve davranışları etkilemektedir. Bu yüzden, okullarda demokratik ve insan haklarına saygılı bir eğitim ortamlarını sağlamak gerekir. Bunun için öğrencilerin, öncelikle okulda düzenlenen etkinliklere ve alınan kararlara, işbirliği içinde katılmalarında yarar vardır. Ayrıca, sorunlar karşısında problem çözme yönteminin kullanılması da okul ve sınıf havasını olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, insan hakları eğitiminde, okul ve sınıf havasının rolünün bütünsel olarak incelenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda tarama modeli kullanılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Yasemin Karaman Kepenekçi This is me

Publication Date October 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 19 Issue: 19

Cite

APA Kepenekçi, D. Y. K. (1999). İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(19), 353-361.
AMA Kepenekçi DYK. İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 1999;19(19):353-361.
Chicago Kepenekçi, Dr. Yasemin Karaman. “İnsan Hakları Eğitiminde Okul Ve Sınıf Havasının Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19, no. 19 (October 1999): 353-61.
EndNote Kepenekçi DYK (October 1, 1999) İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19 19 353–361.
IEEE D. Y. K. Kepenekçi, “İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, pp. 353–361, 1999.
ISNAD Kepenekçi, Dr. Yasemin Karaman. “İnsan Hakları Eğitiminde Okul Ve Sınıf Havasının Rolü”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19/19 (October 1999), 353-361.
JAMA Kepenekçi DYK. İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19:353–361.
MLA Kepenekçi, Dr. Yasemin Karaman. “İnsan Hakları Eğitiminde Okul Ve Sınıf Havasının Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, 1999, pp. 353-61.
Vancouver Kepenekçi DYK. İnsan Hakları Eğitiminde Okul ve Sınıf Havasının Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19(19):353-61.