İnsan hakları ile ilgili bilgi ve tutumların yaşama geçirilmesinde, okul ortamının önemi büyüktür. Diğer bir deyişle, öğrencilerin, okulun ve sınıfın yönetim şekli ile ilgili algı ve beklentileri insan haklarına ilişkin tutum ve davranışları etkilemektedir. Bu yüzden, okullarda demokratik ve insan haklarına saygılı bir eğitim ortamlarını sağlamak gerekir. Bunun için öğrencilerin, öncelikle okulda düzenlenen etkinliklere ve alınan kararlara, işbirliği içinde katılmalarında yarar vardır. Ayrıca, sorunlar karşısında problem çözme yönteminin kullanılması da okul ve sınıf havasını olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, insan hakları eğitiminde, okul ve sınıf havasının rolünün bütünsel olarak incelenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda tarama modeli kullanılmıştır
İnsan hakları ile ilgili bilgi ve tutumların yaşama geçirilmesinde, okul ortamının önemi büyüktür. Diğer bir deyişle, öğrencilerin, okulun ve sınıfın yönetim şekli ile ilgili algı ve beklentileri insan haklarına ilişkin tutum ve davranışları etkilemektedir. Bu yüzden, okullarda demokratik ve insan haklarına saygılı bir eğitim ortamlarını sağlamak gerekir. Bunun için öğrencilerin, öncelikle okulda düzenlenen etkinliklere ve alınan kararlara, işbirliği içinde katılmalarında yarar vardır. Ayrıca, sorunlar karşısında problem çözme yönteminin kullanılması da okul ve sınıf havasını olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, insan hakları eğitiminde, okul ve sınıf havasının rolünün bütünsel olarak incelenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda tarama modeli kullanılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 19 Issue: 19 |