Sistemik değişim, bir eğitim sistemindeki bütün okulların sistemdeki zorlukları çözebilmek için topyekün olarak geliştirilmesine yönelik çabaların tümünü kapsar. Bu çalışmanın amacı başlıca üç farklı sistemik okul değişimi modellerini incelemek ve sistemik okul değişimi sürecinde insan faktörünü tartışmaktır. Bu çalışma “sistemik değişim”in ne olduğu, nasıl başlatılabileceği, hangi süreçlerle gerçekleştirilebileceği ve bir sistemik okul değişimi sürecinde hangi türde insan tipleri ile karşılaşabileceği konularında eğitimcilerin ileri sürdükleri fikirleri kapsamlı bir şekilde incelemeye yönelik bir çaba olması açısından önemlidir.
Sistemik değişim, bir eğitim sistemindeki bütün okulların sistemdeki zorlukları çözebilmek için topyekün olarak geliştirilmesine yönelik çabaların tümünü kapsar. Bu çalışmanın amacı başlıca üç farklı sistemik okul değişimi modellerini incelemek ve sistemik okul değişimi sürecinde insan faktörünü tartışmaktır. Bu çalışma “sistemik değişim”in ne olduğu, nasıl başlatılabileceği, hangi süreçlerle gerçekleştirilebileceği ve bir sistemik okul değişimi sürecinde hangi türde insan tipleri ile karşılaşabileceği konularında eğitimcilerin ileri sürdükleri fikirleri kapsamlı bir şekilde incelemeye yönelik bir çaba olması açısından önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 19 Issue: 19 |