Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin araştırma yeterliklerine ne derece sahip olduklarını tespit etmektir. Tarama modelinde yürütülen araştırmada, 256 ilköğretim öğretmenine anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, t - testi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, a) öğretmenlerin araştırma yeterliklerini önemli gördüklerini, ancak bu yeterliklere yeterince sahip olmadıklarını, b) sahip oldukları yeterlikleri öğrenciye aktarmada ve kendilerini geliştirmede yeterince kullanamadıklarını, c) hizmet öncesi eğitimlerinde araştırma ve ölçme-değerlendirme dersi alan öğretmenlerin bu dersleri almayanlara ve öğretmen yetiştiren bir yükseköğrenim kurumundan mezun olan öğretmenlerin ise diğer yükseköğrenim kurumlarından mezun olanlara göre, araştırma alanında daha yeterli olduklarını göstermiştir.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin araştırma yeterliklerine ne derece sahip olduklarını tespit etmektir. Tarama modelinde yürütülen araştırmada, 256 ilköğretim öğretmenine anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, t - testi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, a) öğretmenlerin araştırma yeterliklerini önemli gördüklerini, ancak bu yeterliklere yeterince sahip olmadıklarını, b) sahip oldukları yeterlikleri öğrenciye aktarmada ve kendilerini geliştirmede yeterince kullanamadıklarını, c) hizmet öncesi eğitimlerinde araştırma ve ölçme-değerlendirme dersi alan öğretmenlerin bu dersleri almayanlara ve öğretmen yetiştiren bir yükseköğrenim kurumundan mezun olan öğretmenlerin ise diğer yükseköğrenim kurumlarından mezun olanlara göre, araştırma alanında daha yeterli olduklarını göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 18 Issue: 18 |