BibTex RIS Cite

Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme

Year 1999, Volume: 17 Issue: 17, 37 - 51, 01.08.1999

Abstract

Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.

Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme

Year 1999, Volume: 17 Issue: 17, 37 - 51, 01.08.1999

Abstract

Küreselleşme sürecinin en önemli sonuçlarından birisi, ulusal kalkınma çabalarının ve uluslararası rekabet gücünün gerektirdiği nitelikli işgücüne duyulan gereksinimdir. Nitelikli işgücü sorunu, 2000'li yıllara girerken ortaöğretimin meslek eğitimine vurgu yapan rolünün yeni baştan değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 16. Milli Eğitim Şurası, bu konudaki arayışlara bir yön vermek ve meslek eğitiminde geleceğe ilişkin politika oluşumuna temel oluşturmak üzere gerçekleştirilmiştir. Şurada önerilen modelden çıkarılan sonuca göre, geleceğin ortaöğretim düzeni “çok amaçlı okul” üzerine kurulacaktır. Sistem bütünlüğü gözden kaçırılmadan uygulama kararlılığı gösterildiği sürece, bu okulun uygulayacağı derece ve belgeye götürücü çoklu programlarla; bir yandan ortaöğretimdeki dağanıklığa son verilip sistemin amaca dönüklüğü artırılacak, öte yandan da var olan kaynakların daha ussal kullanımı sağlanabilecektir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Fevzi Uluğ This is me

Publication Date August 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 17 Issue: 17

Cite

APA Uluğ, D. D. F. (1999). Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 37-51.
AMA Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 1999;17(17):37-51.
Chicago Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17, no. 17 (August 1999): 37-51.
EndNote Uluğ DDF (August 1, 1999) Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17 17 37–51.
IEEE D. D. F. Uluğ, “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 17, no. 17, pp. 37–51, 1999.
ISNAD Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17/17 (August 1999), 37-51.
JAMA Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17:37–51.
MLA Uluğ, Doç. Dr. Fevzi. “Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 17, no. 17, 1999, pp. 37-51.
Vancouver Uluğ DDF. Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim İçin Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;17(17):37-51.