Eğitilmiş insanı en büyük kazanım kabul eden çağdaş toplumlar, bireyin uzun dizgesel bir okul programına devamını zorunlu görmektedirler. Bu toplumlar birey için eğitimi çekici ve anlamlı hale getirme yollarını da aramak-tadırlar. Günümüzde okul-sınıf şeklindeki düzenlemenin en yaygın eğitim örgütlenmesi olduğu düşünüldüğünde sınıf ortamında sunulan bilgi ve davranışların niteliğinin iyileştirilmesi eğitimde fırsat eşitliği taleplerine de büyük katkı sağlayacaktır. Okul-sınıftaki planlı öğrenmelerin daha verimli hale getirilmesi zorunludur. Buna göre bir öğrenme birimi olarak sınıf ortamında öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yoğun tartışma ve önerilere ihtiyaç vardır. Bu çalışmada sınıfın psikolojik ortamına dikkat çekmek ve öğretme-öğrenme davranışlarının oluşmasına teorik katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Eğitilmiş insanı en büyük kazanım kabul eden çağdaş toplumlar, bireyin uzun dizgesel bir okul programına devamını zorunlu görmektedirler. Bu toplumlar birey için eğitimi çekici ve anlamlı hale getirme yollarını da aramak-tadırlar. Günümüzde okul-sınıf şeklindeki düzenlemenin en yaygın eğitim örgütlenmesi olduğu düşünüldüğünde sınıf ortamında sunulan bilgi ve davranışların niteliğinin iyileştirilmesi eğitimde fırsat eşitliği taleplerine de büyük katkı sağlayacaktır. Okul-sınıftaki planlı öğrenmelerin daha verimli hale getirilmesi zorunludur. Buna göre bir öğrenme birimi olarak sınıf ortamında öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yoğun tartışma ve önerilere ihtiyaç vardır. Bu çalışmada sınıfın psikolojik ortamına dikkat çekmek ve öğretme-öğrenme davranışlarının oluşmasına teorik katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 15 Issue: 15 |