BibTex RIS Cite

Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları

Year 1998, Volume: 15 Issue: 15, 335 - 346, 01.06.1998

Abstract

Eğitilmiş insanı en büyük kazanım kabul eden çağdaş toplumlar, bireyin uzun dizgesel bir okul programına devamını zorunlu görmektedirler. Bu toplumlar birey için eğitimi çekici ve anlamlı hale getirme yollarını da aramak-tadırlar. Günümüzde okul-sınıf şeklindeki düzenlemenin en yaygın eğitim örgütlenmesi olduğu düşünüldüğünde sınıf ortamında sunulan bilgi ve davranışların niteliğinin iyileştirilmesi eğitimde fırsat eşitliği taleplerine de büyük katkı sağlayacaktır. Okul-sınıftaki planlı öğrenmelerin daha verimli hale getirilmesi zorunludur. Buna göre bir öğrenme birimi olarak sınıf ortamında öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yoğun tartışma ve önerilere ihtiyaç vardır. Bu çalışmada sınıfın psikolojik ortamına dikkat çekmek ve öğretme-öğrenme davranışlarının oluşmasına teorik katkı sağlamak amaçlanmıştır.

Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları

Year 1998, Volume: 15 Issue: 15, 335 - 346, 01.06.1998

Abstract

Eğitilmiş insanı en büyük kazanım kabul eden çağdaş toplumlar, bireyin uzun dizgesel bir okul programına devamını zorunlu görmektedirler. Bu toplumlar birey için eğitimi çekici ve anlamlı hale getirme yollarını da aramak-tadırlar. Günümüzde okul-sınıf şeklindeki düzenlemenin en yaygın eğitim örgütlenmesi olduğu düşünüldüğünde sınıf ortamında sunulan bilgi ve davranışların niteliğinin iyileştirilmesi eğitimde fırsat eşitliği taleplerine de büyük katkı sağlayacaktır. Okul-sınıftaki planlı öğrenmelerin daha verimli hale getirilmesi zorunludur. Buna göre bir öğrenme birimi olarak sınıf ortamında öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yoğun tartışma ve önerilere ihtiyaç vardır. Bu çalışmada sınıfın psikolojik ortamına dikkat çekmek ve öğretme-öğrenme davranışlarının oluşmasına teorik katkı sağlamak amaçlanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yaşar Uğurol This is me

Publication Date June 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 15 Issue: 15

Cite

APA Uğurol, Y. (1998). Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(15), 335-346.
AMA Uğurol Y. Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 1998;15(15):335-346.
Chicago Uğurol, Yaşar. “Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15, no. 15 (June 1998): 335-46.
EndNote Uğurol Y (June 1, 1998) Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15 15 335–346.
IEEE Y. Uğurol, “Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 15, no. 15, pp. 335–346, 1998.
ISNAD Uğurol, Yaşar. “Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15/15 (June 1998), 335-346.
JAMA Uğurol Y. Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15:335–346.
MLA Uğurol, Yaşar. “Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 15, no. 15, 1998, pp. 335-46.
Vancouver Uğurol Y. Öğrenen Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;15(15):335-46.