Bu yazıda, "İlköğretimde kaynak arayışları" başlıklı bir araştırmanın kısa bir özeti sunulmakta ve bulguları tartışmaya açılmaktadır. Araştırma, Ankara il merkezi ve Polatlı ilçesine bağlı köy ilkokulları ve ilköğretim okullarında yürütülmüştür. Araştırmanın temel amacı, ilköğretime ayrılan kamu kaynaklarının yetersizliği karşısında ilköğretim kurumları yöneticileri ve/veya okul koruma derneklerinin kamu dışı kaynak yaratma girişimlerini (kayıt parası, katkı payı, dergi parası payı, diploma, karne satışı payı, vb.) ve sınıf ortamında para toplama işlerinin öğrenciler ve eğitim üzerindeki etkilerini koymak ve irdelemektir.
Bu yazıda, "İlköğretimde kaynak arayışları" başlıklı bir araştırmanın kısa bir özeti sunulmakta ve bulguları tartışmaya açılmaktadır. Araştırma, Ankara il merkezi ve Polatlı ilçesine bağlı köy ilkokulları ve ilköğretim okullarında yürütülmüştür. Araştırmanın temel amacı, ilköğretime ayrılan kamu kaynaklarının yetersizliği karşısında ilköğretim kurumları yöneticileri ve/veya okul koruma derneklerinin kamu dışı kaynak yaratma girişimlerini (kayıt parası, katkı payı, dergi parası payı, diploma, karne satışı payı, vb.) ve sınıf ortamında para toplama işlerinin öğrenciler ve eğitim üzerindeki etkilerini koymak ve irdelemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 11 Issue: 11 |