Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.
Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 10 Issue: 10 |