BibTex RIS Cite

Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri

Year 1997, Volume: 10 Issue: 10, 163 - 172, 01.01.1997

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.

Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri

Year 1997, Volume: 10 Issue: 10, 163 - 172, 01.01.1997

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Zuhal Çubukçu This is me

Publication Date January 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 10 Issue: 10

Cite

APA Çubukçu, Z. (1997). Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(10), 163-172.
AMA Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 1997;10(10):163-172.
Chicago Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, no. 10 (January 1997): 163-72.
EndNote Çubukçu Z (January 1, 1997) Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10 10 163–172.
IEEE Z. Çubukçu, “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 10, no. 10, pp. 163–172, 1997.
ISNAD Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/10 (January 1997), 163-172.
JAMA Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10:163–172.
MLA Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 10, no. 10, 1997, pp. 163-72.
Vancouver Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10(10):163-72.