Okul, eğitimde yenileme konusundaki stratejik konumunu korumaktadır. Eğitim sisteminin üretim birimi olan okulun etkililiği, sistemin etkililiğinin de temel göstergelerinden biri olarak görülmektedir. Bu çalışmada okulu yenileştirme yaklaşımlarından biri olan Okula Dayalı Yönetim (School-(site) Based Managemet) üzerinde durulmaktadır. Eğitimi yenileştirme yaklaşımları çerçevesinde kullanılan yöntemlerden biri okula dayalı yönetimdir. Amerikan Milli Eğitim Derneği Başkanı (National Education Association) Keith Geiger, (1994, s. iv) okula dayalı yönetimi "eğitimle ilgili her türlü kararın okulda alınması" olarak tanımlamaktadır. Geiger`e göre (1994) karar alıcı ile uygulayıcıyı ne kadar yaklaştırırsak kararların isabetlilik derecesi de o kadar fazla olur (Kenney, 1994).
Okul, eğitimde yenileme konusundaki stratejik konumunu korumaktadır. Eğitim sisteminin üretim birimi olan okulun etkililiği, sistemin etkililiğinin de temel göstergelerinden biri olarak görülmektedir. Bu çalışmada okulu yenileştirme yaklaşımlarından biri olan Okula Dayalı Yönetim (School-(site) Based Managemet) üzerinde durulmaktadır. Eğitimi yenileştirme yaklaşımları çerçevesinde kullanılan yöntemlerden biri okula dayalı yönetimdir. Amerikan Milli Eğitim Derneği Başkanı (National Education Association) Keith Geiger, (1994, s. iv) okula dayalı yönetimi "eğitimle ilgili her türlü kararın okulda alınması" olarak tanımlamaktadır. Geiger`e göre (1994) karar alıcı ile uygulayıcıyı ne kadar yaklaştırırsak kararların isabetlilik derecesi de o kadar fazla olur (Kenney, 1994).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 7 Issue: 7 |