Araştırma, yönetimi gerçeğe götüren en güvenilir araçtır. Yöneticinin amaç-araç dengesi içinde rasyonel kararlar verebilmesi, insan ve madde kaynaklarını en verimli biçimde kullanabilmesi, ancak uzmanın araştırma yoluyla sağlayacağı gerçeklere dayalı olabilir. Bu açıdan bakıldığında, yöneticinin sorununu bir araştırma problemine dönüştüren ve çözümler üreten uzman, bir anlamda karar sürecine rehberlik eder. Böyle bir yönetici-uzman işbirliği, özellikle yönetimin henüz meslekleşmediği gelişmekte olan ülkelerdeki, kalkınma planları ve programları bakımından kaçınılmazdır. Diğer yandan, amaçların, yöntemlerin, tekniklerin ve iktidarların hızla değiştiği ve bu değişmenin gerektiği insangücü niteliğinin sorunlar yarattığı eğitim ortamında; genişliğine olmaktan çok derinliğine, problematik ve pragmatik araştırma gereksinimi giderek artmaktadır.
Araştırma, yönetimi gerçeğe götüren en güvenilir araçtır. Yöneticinin amaç-araç dengesi içinde rasyonel kararlar verebilmesi, insan ve madde kaynaklarını en verimli biçimde kullanabilmesi, ancak uzmanın araştırma yoluyla sağlayacağı gerçeklere dayalı olabilir. Bu açıdan bakıldığında, yöneticinin sorununu bir araştırma problemine dönüştüren ve çözümler üreten uzman, bir anlamda karar sürecine rehberlik eder. Böyle bir yönetici-uzman işbirliği, özellikle yönetimin henüz meslekleşmediği gelişmekte olan ülkelerdeki, kalkınma planları ve programları bakımından kaçınılmazdır. Diğer yandan, amaçların, yöntemlerin, tekniklerin ve iktidarların hızla değiştiği ve bu değişmenin gerektiği insangücü niteliğinin sorunlar yarattığı eğitim ortamında; genişliğine olmaktan çok derinliğine, problematik ve pragmatik araştırma gereksinimi giderek artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 6 Issue: 6 |