Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim sorunları üzerinde durulmuştur. İletişim sorunlarının nedeni olarak öğrencilerin, doğal, toplumsal nitelikleri ve yaşam standartları tanımlanmaya çalışılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu`nun son döneminde (1911), Paris`teki "Ecole de Conducteur"un örnek alındığı ilk teknikler okulu, Nafıa Vekaletine bağlı olarak "Kondüktör Mektebi" adıyla açılmıştır. Okulun adı Cumhuriyet`in yıllarında (1922) "Nafıa Fen Mektebi" olarak değiştirilmiş; Ortaokuldan sonra iki yıllık olan sürede, 1930 yılında üç yıla çıkarılmıştır. Okul, 1937 yılında mühendis yetiştiren "Teknik Okulu``nu dönüştürülürken, teknikerlik iki yıla indirilmiş ve okulun bir bölümü halinde sürdürülmüştür. Okul, 1941 yılında "Maarif Vekaleti"ne devredilmiştir. 1952 yılından sonra Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı tekniker okulları açılmıştır (Karasar, 1981, S.45).
Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim sorunları üzerinde durulmuştur. İletişim sorunlarının nedeni olarak öğrencilerin, doğal, toplumsal nitelikleri ve yaşam standartları tanımlanmaya çalışılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu`nun son döneminde (1911), Paris`teki "Ecole de Conducteur"un örnek alındığı ilk teknikler okulu, Nafıa Vekaletine bağlı olarak "Kondüktör Mektebi" adıyla açılmıştır. Okulun adı Cumhuriyet`in yıllarında (1922) "Nafıa Fen Mektebi" olarak değiştirilmiş; Ortaokuldan sonra iki yıllık olan sürede, 1930 yılında üç yıla çıkarılmıştır. Okul, 1937 yılında mühendis yetiştiren "Teknik Okulu``nu dönüştürülürken, teknikerlik iki yıla indirilmiş ve okulun bir bölümü halinde sürdürülmüştür. Okul, 1941 yılında "Maarif Vekaleti"ne devredilmiştir. 1952 yılından sonra Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı tekniker okulları açılmıştır (Karasar, 1981, S.45).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 5 Issue: 5 |