Bu araştırmanın amacı; müstakil ilkokul müaürlerinin amaca yönelik eylemleri planlayıp, uygulamada karşılaştıkları engelleri belirlemektir. Okul yönetimi, eğitim yönetiminin sınırlı bir alana uygulanmasıdır. Okul yönetiminin görevi; okuldaki tüm insan ve maddi kaynaklanın en verimli biçimde kullanarak, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmaktır. Yöneticiler, öğretmenler ve eğitici olmayan personel okulu oluşturan öğelerdir. Bunların dışında, okulun yapısında yer almayan; ancak, bu yapıyı etkileme gücüne sahip dış öğeler de bulunmaktadır. Öğrenci velileri, baskı grupları, üst yönetim (merkez örgütü) bu dış öğelerden bazılarıdır.
Bu araştırmanın amacı; müstakil ilkokul müaürlerinin amaca yönelik eylemleri planlayıp, uygulamada karşılaştıkları engelleri belirlemektir. Okul yönetimi, eğitim yönetiminin sınırlı bir alana uygulanmasıdır. Okul yönetiminin görevi; okuldaki tüm insan ve maddi kaynaklanın en verimli biçimde kullanarak, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmaktır. Yöneticiler, öğretmenler ve eğitici olmayan personel okulu oluşturan öğelerdir. Bunların dışında, okulun yapısında yer almayan; ancak, bu yapıyı etkileme gücüne sahip dış öğeler de bulunmaktadır. Öğrenci velileri, baskı grupları, üst yönetim (merkez örgütü) bu dış öğelerden bazılarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 5 Issue: 5 |