Mesleki, akademik bir dergi çıkarmaya giriştiğimizde, birlikte başarmanın koşulları ve olanaklar vardı. Aynı meslek grubunun üyeleri olmamıza karşın, yaşantılanmaz dayalı olarak farklı paradigmalara sahip grup üyelerini biraraya toplamanın etkili sonuçlar vermeyeceğini hepimiz biliyorduk. Bu nedenle farklı bir yöntemi benimsedik. Ortak bir amaç için bir araya gelmiş, farklı yaşam renklerini temsil eden grubun, duygusal ve düşünsel yapısını, "akademik bir prizmadan" geçirerek yeni renkler ve ışık yapıları elde etme yöntemini tercih ettik. Bunu başardık birlikte. Belki sayımız azdı. Ancak sadece bir avuç eğitimci değildik; heyecanlı ve istekli bir meslektaş grubu olarak yola çıktık. Bir yılın sonuna kalmadan sayımız da ikiye katlandı. Başardık. "Eğitim Yönetimi" alanında akademik saygınlığı ve meslek çevrelerinde kapsamlı yaygınlığı olan bir yayını Türkiye`ye kazandırdık. Bir kulüp bülteninden, mesleki bir dergiye ulaştık, Şu anda Edirne`de Trakya Üniersitesi akedemisyenleri, eğitime gönül veren bir denetçinin. "Eğitim Yönetimi" aracılığı ile Hakkari`den ulaştırdığı gözlemlerini tartışıyorlar. Eğitim Yönetimi aracılığı ile hem birbirimizi duyuyoruz, hem başkaları bizi dinliyor. Bu gün ilk kez kenetlenmiş ellerimizi başarımızı alkışlamak için ayırıyoruz. Kağıt, baskı, posta giderleri bizi çok zorladı. PEGEM kitap satışlarından daha çok pay ayırarak bozulan maddi dengelerimizi yeniden düzenlendi. Yaklaşık 160 (on forma) sayfa ile; sınırlandırdığımız için her zaman tüm yazı gönderen meslektaşlarımıza hemen hizmet veremedik . Zorunlu olarak daha sonraki sayılara bırakdığımızda anlayış gösterdiler. Yazıların seçimi konusunda özen ve kaygılarımız oldu; ancak ``müşkülpesentliğimiz" olmadı, farklı konularda farklı görüşlerin, eğitim yönetiminin kapsamlılığı içinde yayınlanmasını ve bu ortamda herkesin idini değerlendirmesinin edimsel bir güdü sağlayacağı inancı ile hareket ettik. Bulunduğumuz yere ilk çalışma kümesinin özverili çalışmaları ile ulaştık kuşkusuz. Bu yıl (1996), yeni bir kadro görevi üstlenmeye istekli.Yeni yayın yılında varolan durumu değerlendirerek daha iyiyi başarmak istiyoruz. İşte özet programımız. "daha bir yaygın okuyucu kitlesi" "daha bir yoğun içerik" "daha bir sanatsal düzenleme ve biçim" "daha bir akademik ortam ile uygulama bütünleşmesi" Bu nitelikte bir Eğitim Yönetimi için hazırlanıyoruz. Türkiye eğitiminin size gereksinimi var. Problemlerin bilimsel yöntemlerin gerekliliğine inanmış ve yönelmiş eğitim yönetici ve deneticilerine gereksinimi var sistemin. Eğitim Yönetimi bu gereksinimin sonucu ortaya çıkmıştır. Eğitim Yönetimi dergisinin de sizlere gereksinimi var. Daha bir coşku ile ellerimizi birleştirdim. Çevremizdeki eğitimcileri de aramıza alalım. SÜRDÜRÜMLERİMİZİ (abonelerimizi) YENİLEYEREK gücümüzü yenileyelim. DAHA BİR GÜZEL YILLARDA OLMANIZ DİLEĞİ İLE
Mesleki, akademik bir dergi çıkarmaya giriştiğimizde, birlikte başarmanın koşulları ve olanaklar vardı. Aynı meslek grubunun üyeleri olmamıza karşın, yaşantılanmaz dayalı olarak farklı paradigmalara sahip grup üyelerini biraraya toplamanın etkili sonuçlar vermeyeceğini hepimiz biliyorduk. Bu nedenle farklı bir yöntemi benimsedik. Ortak bir amaç için bir araya gelmiş, farklı yaşam renklerini temsil eden grubun, duygusal ve düşünsel yapısını, "akademik bir prizmadan" geçirerek yeni renkler ve ışık yapıları elde etme yöntemini tercih ettik. Bunu başardık birlikte. Belki sayımız azdı. Ancak sadece bir avuç eğitimci değildik; heyecanlı ve istekli bir meslektaş grubu olarak yola çıktık. Bir yılın sonuna kalmadan sayımız da ikiye katlandı. Başardık. "Eğitim Yönetimi" alanında akademik saygınlığı ve meslek çevrelerinde kapsamlı yaygınlığı olan bir yayını Türkiye`ye kazandırdık. Bir kulüp bülteninden, mesleki bir dergiye ulaştık, Şu anda Edirne`de Trakya Üniersitesi akedemisyenleri, eğitime gönül veren bir denetçinin. "Eğitim Yönetimi" aracılığı ile Hakkari`den ulaştırdığı gözlemlerini tartışıyorlar. Eğitim Yönetimi aracılığı ile hem birbirimizi duyuyoruz, hem başkaları bizi dinliyor. Bu gün ilk kez kenetlenmiş ellerimizi başarımızı alkışlamak için ayırıyoruz. Kağıt, baskı, posta giderleri bizi çok zorladı. PEGEM kitap satışlarından daha çok pay ayırarak bozulan maddi dengelerimizi yeniden düzenlendi. Yaklaşık 160 (on forma) sayfa ile; sınırlandırdığımız için her zaman tüm yazı gönderen meslektaşlarımıza hemen hizmet veremedik . Zorunlu olarak daha sonraki sayılara bırakdığımızda anlayış gösterdiler. Yazıların seçimi konusunda özen ve kaygılarımız oldu; ancak ``müşkülpesentliğimiz" olmadı, farklı konularda farklı görüşlerin, eğitim yönetiminin kapsamlılığı içinde yayınlanmasını ve bu ortamda herkesin idini değerlendirmesinin edimsel bir güdü sağlayacağı inancı ile hareket ettik. Bulunduğumuz yere ilk çalışma kümesinin özverili çalışmaları ile ulaştık kuşkusuz. Bu yıl (1996), yeni bir kadro görevi üstlenmeye istekli.Yeni yayın yılında varolan durumu değerlendirerek daha iyiyi başarmak istiyoruz. İşte özet programımız. "daha bir yaygın okuyucu kitlesi" "daha bir yoğun içerik" "daha bir sanatsal düzenleme ve biçim" "daha bir akademik ortam ile uygulama bütünleşmesi" Bu nitelikte bir Eğitim Yönetimi için hazırlanıyoruz. Türkiye eğitiminin size gereksinimi var. Problemlerin bilimsel yöntemlerin gerekliliğine inanmış ve yönelmiş eğitim yönetici ve deneticilerine gereksinimi var sistemin. Eğitim Yönetimi bu gereksinimin sonucu ortaya çıkmıştır. Eğitim Yönetimi dergisinin de sizlere gereksinimi var. Daha bir coşku ile ellerimizi birleştirdim. Çevremizdeki eğitimcileri de aramıza alalım. SÜRDÜRÜMLERİMİZİ (abonelerimizi) YENİLEYEREK gücümüzü yenileyelim. DAHA BİR GÜZEL YILLARDA OLMANIZ DİLEĞİ İLE
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 4 Issue: 4 |