Eğitimin açık bir sistem olmasından bilim ve teknikteki gelişmelerin onu etkilemesinden, sistemin yeniden düzenlenmesinden, yapılan yatırımların boşa gitmemesinden, yani insanın tutarlı davranışlarla donatılması gereğinden dolayı, programlı eğitime gitme zorunluluğu vardır. Programlı eğitim, her ders için (Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen bilgisi, müzik, fizik, kimya vb.), her okul ve sınıf düzeyinde hedef ve davranışların belirlendiği, bu davranışların her öğrenciye belirtilen sürede nasıl kazandırılacağının saptandığı, her bir öğrencinin belirtilen süre içinde, bu davranışları kazanıp kazanamadığının yoklandığı bir süreçtir (Sönmez, 1991).
Eğitimin açık bir sistem olmasından bilim ve teknikteki gelişmelerin onu etkilemesinden, sistemin yeniden düzenlenmesinden, yapılan yatırımların boşa gitmemesinden, yani insanın tutarlı davranışlarla donatılması gereğinden dolayı, programlı eğitime gitme zorunluluğu vardır. Programlı eğitim, her ders için (Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen bilgisi, müzik, fizik, kimya vb.), her okul ve sınıf düzeyinde hedef ve davranışların belirlendiği, bu davranışların her öğrenciye belirtilen sürede nasıl kazandırılacağının saptandığı, her bir öğrencinin belirtilen süre içinde, bu davranışları kazanıp kazanamadığının yoklandığı bir süreçtir (Sönmez, 1991).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 4 Issue: 4 |