BibTex RIS Cite

Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler

Year 1995, Volume: 4 Issue: 4, 657 - 665, 01.05.1995

Abstract

Okullardaki başarısızlıkların büyük ölçüde öğretim yöntemi, öğrencinin zekası vb. gibi faktörlerden kaynaklandığı yaygın kabul görür. Bunların, öğrenmeye etki ettikleri doğrudur. Bununla birlikte bütün çalışmalar, öğretmen korkusu ve not gibi faktörlerin zorlayıcı etkilerinden çok, derslere ilgi duyarak, zevk alarak ve kendine güvenerek gerçekleştirilse, başarının artması beklenir. Öğrencilerin duygularını yansıtan bu son değişkenler, onların duyuşsal özelliklerini oluşturur. Bunlar ve tutum gibi duyuşsal özelliklerin eğitim-öğretim hedefleri kapsamına almış, öğrencilere kazandırılması onların başarılarının artırılmasında önemli rol oynayabilir.

Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler

Year 1995, Volume: 4 Issue: 4, 657 - 665, 01.05.1995

Abstract

Okullardaki başarısızlıkların büyük ölçüde öğretim yöntemi, öğrencinin zekası vb. gibi faktörlerden kaynaklandığı yaygın kabul görür. Bunların, öğrenmeye etki ettikleri doğrudur. Bununla birlikte bütün çalışmalar, öğretmen korkusu ve not gibi faktörlerin zorlayıcı etkilerinden çok, derslere ilgi duyarak, zevk alarak ve kendine güvenerek gerçekleştirilse, başarının artması beklenir. Öğrencilerin duygularını yansıtan bu son değişkenler, onların duyuşsal özelliklerini oluşturur. Bunlar ve tutum gibi duyuşsal özelliklerin eğitim-öğretim hedefleri kapsamına almış, öğrencilere kazandırılması onların başarılarının artırılmasında önemli rol oynayabilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr Satılmış Tekindall This is me

Publication Date May 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Tekindall, Y. D. D. S. (1995). Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(4), 657-665.
AMA Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 1995;4(4):657-665.
Chicago Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4, no. 4 (May 1995): 657-65.
EndNote Tekindall YDDS (May 1, 1995) Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4 4 657–665.
IEEE Y. D. D. S. Tekindall, “Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 4, no. 4, pp. 657–665, 1995.
ISNAD Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4/4 (May 1995), 657-665.
JAMA Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4:657–665.
MLA Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 4, no. 4, 1995, pp. 657-65.
Vancouver Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4(4):657-65.