Toplumsal kalkınmanın önemli bir aracı olan eğitimin üç önemli öğesi vardır. Bunlar, öğrenen, öğretilen ve öğretendir. İyi yetişmiş öğretmen demek, iyi eğitim demektir. Bu nedenle, öğretmen yetiştirme önemli bir eğitim sorunudur. Öyleyse, öğretmen adayları, istekli ve başarılı öğrenciler arasından seçilmelidir. Seçim, ancak özendirici ve destekleyici önlemlerin alınmasıyla olanaklıdır. Bu amaçla, 3580 sayılı destekleyici yasa çıkarılmış ve uygulamaya konulmuştur. Yasayla getirilen desteklemenin öğretmen yetiştiren kurumlara girişteki taban ve tavan puanlarda, tercih sıralarında ve yararlanan öğrencilerin görüşleri üzerindeki eti isi araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenci görüşleri ile cinsiyet, babanın öğrenim düzeyi ve mesleği arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmış; ayrıca puanlar ve tercih sıralarındaki değişmeler incelenmiştir.
Toplumsal kalkınmanın önemli bir aracı olan eğitimin üç önemli öğesi vardır. Bunlar, öğrenen, öğretilen ve öğretendir. İyi yetişmiş öğretmen demek, iyi eğitim demektir. Bu nedenle, öğretmen yetiştirme önemli bir eğitim sorunudur. Öyleyse, öğretmen adayları, istekli ve başarılı öğrenciler arasından seçilmelidir. Seçim, ancak özendirici ve destekleyici önlemlerin alınmasıyla olanaklıdır. Bu amaçla, 3580 sayılı destekleyici yasa çıkarılmış ve uygulamaya konulmuştur. Yasayla getirilen desteklemenin öğretmen yetiştiren kurumlara girişteki taban ve tavan puanlarda, tercih sıralarında ve yararlanan öğrencilerin görüşleri üzerindeki eti isi araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenci görüşleri ile cinsiyet, babanın öğrenim düzeyi ve mesleği arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmış; ayrıca puanlar ve tercih sıralarındaki değişmeler incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 3 Issue: 3 |