Eğitim ekonomisi ile ilgili ilk kuramsal bilgi birikimi, yükseköğretimin ekonomik büyümenin hızlandırılması ve işsizliğin azaltılması konusunda bir itici güç olduğunu kabul eder. 1960`larda yaygın olan bu görüş, yüksek öğretimdeki yaygınlaşmayı da birlikte getirmiştir. Yükseköğretimde bireysel talep artışları ile birlikte gözlenen gelişmiş ülkelerde bazı problemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Benzer sorunları, aynı zaman diliminde olmasa da, azgelişmiş veya gelişmekte olan ülkeler de yaşamıştır, Bugün eğitim ve işgücü piyasası ile ilgili problemlerin yeniden tanımlanmasına ve yeni çözüm yollarının geliştirilmesine çalışılmaktadır.
Eğitim ekonomisi ile ilgili ilk kuramsal bilgi birikimi, yükseköğretimin ekonomik büyümenin hızlandırılması ve işsizliğin azaltılması konusunda bir itici güç olduğunu kabul eder. 1960`larda yaygın olan bu görüş, yüksek öğretimdeki yaygınlaşmayı da birlikte getirmiştir. Yükseköğretimde bireysel talep artışları ile birlikte gözlenen gelişmiş ülkelerde bazı problemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Benzer sorunları, aynı zaman diliminde olmasa da, azgelişmiş veya gelişmekte olan ülkeler de yaşamıştır, Bugün eğitim ve işgücü piyasası ile ilgili problemlerin yeniden tanımlanmasına ve yeni çözüm yollarının geliştirilmesine çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 3 Issue: 3 |