Research Article
BibTex RIS Cite

Dünyada ve Türkiye' de İletişim Araştırmaları

Year 2006, Volume: 9(1) Issue: 17, 9 - 32, 01.06.2006

Abstract

Özellikle 1. Dünya Savaşı'ndan sonra radyo yayınları, 2. Dünya Savaşı'ndan sonra ise televizyon yayınlarının giderek yaygınlaşması ile iletişim araştırmaları önem kazanmıştır. İlk araştırmalarda, iletişim araçlarına olan açıklık; izleme alışkanlıkları araştırılırken, giderek bu araçlarla verilen mesajların toplumlara olan etkisi ele alınmış; bireyin tutum ve davranışlarındaki değişiklik saptanmaya çalışılmıştır. 2. Dünya Savaşı sırası ve sonrasında ise, iletişim araştırmalarında durum saptama ve etki araştırmaları yanında verilen mesajların içerikleri de araştırılmıştır. Türkiye'deki iletişim araştırmaları oldukça geç, 1970'li yılların başlarında başlamış, özellikle iletişim alanında eğitim veren kurumların açılması ile de gelişmiştir. Bu gelişmede, diğer kitle iletişim araçlarının yanında, özellikle ülkeye geç gelen televizyon yayınlarının başlamasının itici rolü olduğu söylenebilir. Bu araçlara açıklık ve etkilenme ile ilgili lk araştırmalardan sonra verilen mesajların çözümlenmesi ile ilgili araştırmalara ağırlık verilmiştir.

References

  • Abadan-Unat, Nermin ve Aysel Aziz (1987). "Siyasal Yaşamımızda Simge, Slogan ve Kalıp Yargılar." Cumhuriyet. 25-26-27-28 Kasım.
  • Abadan, Nermin (1963). "Türkiye'nin Üç Büyük Şehrinde Radyo ile ilgili Halkoyu Yoklaması." SBF Dergisi 3-4:71-101.
  • Akbaş, Ayşe (1985). Stereotypic Image of Turkish Politicians in Three National Newspaper. Ankara: ODTÜ Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Atkins, Charles K., vd. (ed.) (1971). "Television and Social Behaviour." An Annotated Bibliography of Research Focusing on TV's Impact. USA: National Institute of Mental Health.
  • Aziz, Aysel (2003). Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Ankara: Turan Kitabevi.
  • Aziz, Aysel, vd. (1994). Medya, Şiddet ve Kadı. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadın ve Sosyal Hizmetler Müsteşarlığı Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayınları.

Communication Research in the World and Turkey

Year 2006, Volume: 9(1) Issue: 17, 9 - 32, 01.06.2006

Abstract

Especially after the 1. World War when radio broadcasting became popular and following the 2. World War when television broadcasting were disseminated in societies, communication research has gained a big importance. While early studies searched the media exposure and viewing habits, later the effect of media messages on societies; changes in individuals' attitude and behaviour were started to be investigated. During and after the 2. World War, besides these, contents of messages were analysed. Communication researh in Turkey started quite late, at the beginning of the 1970s, especially following the opening of the education institutions on communication discipline. Television broadcasting, which started on air quite late in the country, and other media were influential in this development. After early resarch focusing on media exposure and effect, communication research in Turkey concentrated on analysis of messages, as seen in the content and discourse analysis.


References

  • Abadan-Unat, Nermin ve Aysel Aziz (1987). "Siyasal Yaşamımızda Simge, Slogan ve Kalıp Yargılar." Cumhuriyet. 25-26-27-28 Kasım.
  • Abadan, Nermin (1963). "Türkiye'nin Üç Büyük Şehrinde Radyo ile ilgili Halkoyu Yoklaması." SBF Dergisi 3-4:71-101.
  • Akbaş, Ayşe (1985). Stereotypic Image of Turkish Politicians in Three National Newspaper. Ankara: ODTÜ Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Atkins, Charles K., vd. (ed.) (1971). "Television and Social Behaviour." An Annotated Bibliography of Research Focusing on TV's Impact. USA: National Institute of Mental Health.
  • Aziz, Aysel (2003). Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Ankara: Turan Kitabevi.
  • Aziz, Aysel, vd. (1994). Medya, Şiddet ve Kadı. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadın ve Sosyal Hizmetler Müsteşarlığı Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies
Journal Section Research Article
Authors

Aysel Aziz This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 9(1) Issue: 17

Cite

APA Aziz, A. (2006). Dünyada ve Türkiye’ de İletişim Araştırmaları. Kültür Ve İletişim, 9(1)(17), 9-32.