Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"Educating the People": Representations of National Identity in the Istanbul Military Museum and the Sofia Museum of National History

Yıl 2002, Cilt: 5 (1) Sayı: 9, 39 - 63, 10.01.2002

Öz

Through a case study of two museums, the Military Museum in lstanbul, and the National Museum of History in Sofia, this article reviews the palicies of museum education in both
cauntries. By analyzing particular displays this paper will show that both museums endeavaur to promate a common culture, based an a single national identity. The second
aim is ta demonstrate how this involves adeliberate process of othering, as the museums in each cauntry seek ta suggest that their respective national identities have been forged
out of introducing alternative strategies of education in both countries, based on respect for cultural difference and diversity.

Kaynakça

  • Ashcroft, Bill et. al. (1995). "General Introduction." In The Post-Colonial Studies Reader. Ashcroft, Bill et. al (eds.). London and New York: Routledge. 1-7.
  • Askeri Müze (1968). Askeri Müze Rehberi. İstanbul: Önkur Basımevi
  • Bennett, Tony (1998). Culture: A Reformer's Science. London: Sage Publications.
  • Berry, Nancy, and Susan Mayer (eds.) (1989), Museum Education: History, Theory and Practice. Reston, Virginia: The National Art Education Association.
  • Bhabha, Homi K. (1985), "Signs Taken for Wonders: Questions of Ambivalence and Authority Under a Tree Outside Delhi, May 1817." In Europe and Its Others, Vol.1. Proceedings of the Essex Conference on the Sociology of Literature July 1984. Francis Barker et al. (eds.). Colchester: University of Essex.144-65.

"Educating the People": Representations of National Identity in the İstanbul Military Museum and the Sofia Museum of National History

Yıl 2002, Cilt: 5 (1) Sayı: 9, 39 - 63, 10.01.2002

Öz

Bu makale İstanbul Askeri Müzesi ve Sofya Ulusal Tarih Müzesi'ni örnek alarak her iki ülkedeki müze eğitimi politikalarını gözden geçirmeyi amaçlamaktadır. Sergilenen eserlerin
analiz edilmesi yoluyla her iki ülke müzelerinin de tek bir ulusal kültürü desteklemeyi amaçladığı ortaya konulacaktır. İkinci amaç ise her iki ülkenin müzelerinin nasıl kendi açılarından ulusal kimliklerin iki halk arasındaki kültürel ilişiklerden doğan bilinçli bir ötekileştirme süreci içerdiğini göstermektir. Son olarak bu makale her iki ülke için kültürel
farklılığa saygı temeline dayanan alternatif eğitim sistemlerinin uygunluğu tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Ashcroft, Bill et. al. (1995). "General Introduction." In The Post-Colonial Studies Reader. Ashcroft, Bill et. al (eds.). London and New York: Routledge. 1-7.
  • Askeri Müze (1968). Askeri Müze Rehberi. İstanbul: Önkur Basımevi
  • Bennett, Tony (1998). Culture: A Reformer's Science. London: Sage Publications.
  • Berry, Nancy, and Susan Mayer (eds.) (1989), Museum Education: History, Theory and Practice. Reston, Virginia: The National Art Education Association.
  • Bhabha, Homi K. (1985), "Signs Taken for Wonders: Questions of Ambivalence and Authority Under a Tree Outside Delhi, May 1817." In Europe and Its Others, Vol.1. Proceedings of the Essex Conference on the Sociology of Literature July 1984. Francis Barker et al. (eds.). Colchester: University of Essex.144-65.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar, Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Laurence Raw Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 5 (1) Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Raw, L. (2002). "Educating the People": Representations of National Identity in the İstanbul Military Museum and the Sofia Museum of National History. Kültür Ve İletişim, 5 (1)(9), 39-63.