Through a case study of two museums, the Military Museum in lstanbul, and the National Museum of History in Sofia, this article reviews the palicies of museum education in both
cauntries. By analyzing particular displays this paper will show that both museums endeavaur to promate a common culture, based an a single national identity. The second
aim is ta demonstrate how this involves adeliberate process of othering, as the museums in each cauntry seek ta suggest that their respective national identities have been forged
out of introducing alternative strategies of education in both countries, based on respect for cultural difference and diversity.
Bu makale İstanbul Askeri Müzesi ve Sofya Ulusal Tarih Müzesi'ni örnek alarak her iki ülkedeki müze eğitimi politikalarını gözden geçirmeyi amaçlamaktadır. Sergilenen eserlerin
analiz edilmesi yoluyla her iki ülke müzelerinin de tek bir ulusal kültürü desteklemeyi amaçladığı ortaya konulacaktır. İkinci amaç ise her iki ülkenin müzelerinin nasıl kendi açılarından ulusal kimliklerin iki halk arasındaki kültürel ilişiklerden doğan bilinçli bir ötekileştirme süreci içerdiğini göstermektir. Son olarak bu makale her iki ülke için kültürel
farklılığa saygı temeline dayanan alternatif eğitim sistemlerinin uygunluğu tartışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar, Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 5 (1) Sayı: 9 |