lnformation society theorists claim that the information circulates freely due to new communication technologies. On the contrary, some critics believe that these claims can't be realized because of the nature of the technology and the aims of those using it. The latter view claims that it is not possible to stream the information freely on the internet. First of all the nature of the technology and the aims of those using it, are big obstacles, in this research, these opposite views are assessed by observing the web sites which have been prepared with the aim of teaching a foreign language. It is attempted to find the proportion of web sites aiming to teach foreign language and that which strategies these web sites apply to guide the internet users. It is argued that the findings of this research might help to determine the situation of internet today, on foreign language education and help those who want to observe the web sites on ditferent fields.
Enformasyon toplumu kuramcıları, bilginin yeni iletişim teknolojileri sayesinde serbestçe dolaştığını savunmaktadırlar. Buna karşın, çeşitli ekollerden olan eleştirel kuramcılar, bilginin enformasyon toplumu kuramcılarının savunduğu gibi yeni iletişim teknolojileri vasıtasıyla serbestçe dolaşmanın mümkün olmayacağını; her şeyden önce teknolojinin doğasını ve teknoloji kullananların amaçlarının buna engel olacağına inanmaktadırlar. Bu iki karşıt görüş, bu araştırmada internette yabancı dil öğretme amacıyla hazırlanan siteler üzerinde yapılan gözlemle değerlendirilmektedir. Araştırmada, yabancı dil öğretim amacıyla hazırlanan web sitelerin ne oranda ücretli oldukları, kullanıcıları ücretli bölümlere yönlendirmek için hangi stratejileri uyguladıkları bulunmaya çalışılmaktadır. Elde edilen bulguların, internetin eğitim amaçlı kullanım şu anki durumunu belirlemede yarar sağlayacağına ve web sitelere daha farklı alanlarda bakmak isteyen araştırmacılara yol göstereceğine inanılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Etik, Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 5 (1) Sayı: 9 |