Kişi arzu ve ihtiyaçlarını iletmek için söz veya ifade adı verilen bir eylem gerçekleştirilebilir. Bu ifade sayesinde kişi başkalarının gizli mesajlarını veya sırlarını okuyabilir ve öğrenebilir. Bu, cümleler ve konuşma yoluyla bilgi almak ve iletmek de dahil olmak üzere birçok farklı amaç için kullanılan ifadenin içeriğinin analiz edilmesiyle yapılır.
Makalenin başlığı (Ses Stili ve Sosyal Etkileşim)'dir. Erbil'deki Kürt dilinin fonetik tarzını orta lehçe çerçevesinde ele almaktadır. Bu tartışmanın amacı, melodi, kuvvet, duraklama gibi sektörel olmayan nesneleri de içeren fonolojik düzeydeki dil üslubunu ve sosyal etkileşimdeki rolünü ortaya koymaktır. Çalışma, seslendirme düzeyinin sosyal etkileşim ve gelişim üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu varsaymaktadır. Araştırmada şu sorulara yanıt aranıyor: Seslendirme düzeyi sosyal etkileşim ve gelişimde rol oynuyor mu? Müziğin sosyal etkileşim ve gelişimdeki rolü nedir? Sosyal etkileşim ve gelişimde duraklamanın rolü nedir? Gücün toplumsal etkileşim ve gelişmedeki rolü nedir?
Bu makale, çalışmayı betimsel yaklaşım açısından analiz etmektedir. Makalenin içeriği üç konudan oluşuyor, birinci konu müziğin sosyal etkileşim ve gelişimdeki rolü, ikinci konu ise durma ve sosyal etkileşim ve gelişim ve sosyal gelişimdeki rolü. Son olarak tartışmanın sonuçları ve özeti İngilizce olarak sunulmaktadır.
To convey one's desires and needs, an act called utterance or expression could be performed. Through this expression, one can read and learn about the hidden messages or secrets of the others. This is done by analyzing the content of expression, which is used for many different purposes, including receiving and conveying information through sentences and speech.
The title of the discussion is (Sound Style and Social Interaction). It discusses the phonetic style of the Kurdish language in Erbil and within the framework of the middle dialect. The aim of this discussion is to present the language style of the phonological level and its role in social interaction, which includes non-sectoral objects such as melody, force, and pause. The study assumes that the level of vocalization has a large impact on social interaction and development. The study provides answers for the following questions: Does the level of vocalization play a role in social interaction and development? What is the role of music in social interaction and development? What is the role of pausing in social interaction and development? What is the role of power in social interaction and development?
The discussion analyzes the study from the angle of the descriptive approach. The content of the discussion consists of three topics, the first topic is about: the role of music in social interaction and development, the second topic is about: stopping and its role in social interaction and development and social development. Finally, the results and summary of the discussion are presented in English.
مرۆڤ بۆ گەیاندنی ویست و ئارەزوو و پێداویستییەكانی، كردەیەك ئەنجامدەدات كە كردەی گوتن Utterance act و دەربڕینە. لە ڕێگای ئەم دەربڕینەشەوە دەتوانێت جێگای خۆی لەناو کۆمەڵدا خۆشبکات و کارلێکی کۆمەڵایەتی بێنێتە ئاراوە، تاكەكانی كۆمەڵگا لەرێگای زمانەوە بە سیستەمێكی كۆمەڵایەتی بەستراونەتەوە و تۆڕێكی پەیوەندی كۆیاندەكاتەوە و زیاتر لەیەكیان نزیكدەكاتەوە، پەیوەندی كۆمەڵایەتی لە دووكەسەوە دەستپێدەكات تادەگاتە زۆرینەی تاكەكان و هەرچەندە تاكەكان زیادبن ئەوا پەیوەندییەكان تێكدەچڕژێن و ئاڵۆزدەبن . بەمەش کارلێکی كۆمەڵایەتی دێتە ئاراوە كاریگەری رەفتاری دەكەنە سەریەك لە ڕووی بەها و بیروباوەڕ و بەمەش پەیوەندییەكە پەرەدەسێنێت بۆ هاوكاریكردنی یەكتر و یان ركابەریكردن بۆ بەرژەوەندی تایبەت و هەریەكە بۆ بەرژەوەندی خۆی هەوڵدەدات و خۆی دەگونجێنی لەگەڵ ئەو بارودۆخەی كە تێی دەكەوێ لە پێناو پاراستنی بەرژەوەندییەكانی هەموو ئەمانەش لە رێگای زمانەوە دەبێت، لە زمانیشدا کەرستە ناکەرتییەکانی وەک : ئاوازە و هێز و وەستان دەنگسازی رۆڵێکی بەرچاوی هەیە لە گواستنەوەی واتا و کارلێکی کۆمەڵایەتی
Primary Language | Kurdi |
---|---|
Subjects | Linguistic Performance Science |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2024 |
Submission Date | March 23, 2024 |
Acceptance Date | April 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |