İslam dini, evlenmeyi ve çocuk sahibi olmayı farklı yollarla teşvik eder. Aile, toplumların temel taşıdır ve insanlar için birçok yarar sağlar. En önemli avantajlardan biri, insan neslinin idamesinin sağlanmasıdır. Aile, bir tür çocuklar için oluşturulan bir ortamdır ve çocukların eğitimi büyük önem taşır; bu önemli konu ihmal edilmemelidir. Hz. Peygamber'in hayatındaki örnekler, Müslümanlar için en güzel modeli sunar ve çocukların yetiştirilmesi ve eğitilmesi konusunda oldukça önemli ipuçları içerir. Bu örneklerin değerlendirilmesi, Siyer ilmine ihtiyaç duyar. Cenab-ı Hakk'ın güzel bir emaneti ve hediyesi olan çocukla-rın eğitimi, büyük bir öneme sahiptir.Anne-babaların, çocukların davranışlarını anlamaları ve bunların manalarını bilmeleri, çocuk terbiyesi açısından son derece kritiktir. Ebeveynlerin, çocuk psikolojisini ve gelişim evrelerini anlamamaları durumunda hatalara düşmeleri kaçınılmazdır. Hz. Peygamber'in (s.a.v.) sünneti incelendiğinde, Allah Resûlü'nün uygulamalarının günümüz pedagoji ve psikoloji ilimleriyle uyumlu olduğu görülecektir. Allah Resûlü'nün, hem ehl-i beytinden olan çocuklara hem de ashabının çocuklarına yaklaşımı, bu konuda genel prensipleri bizlere sunacaktır. Bu çalışmada çocuk yetiştirmede, eğitiminde ve çocuğun iyi bir gelecek inşasında ailenin önemi İslami yaklaşımlar bağlamında ele alınacak-tır.
Çamlıbel İrkin, Ayça. Çocukların Gelişim Süreci ve Televizyonun Etkileri. Radyo ve Te-levizyon Üst Kurulu: Ankara, 2012.
Dollahite, David C. - Marks, Lorien D. “A Conceptual Model of Family and Religious Processes in Highly Religious Families”. Reviev of Religious Research 50/4 (2009).
Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 1979.
İbn.Mâce, Ebû Abdullâh Muhammed. Sünen-i İbn Mâce. Dâr-i İhyâ, 1952.
Kırca, Celal. “Kur’an’a Göre Çocukların Talim ve Terbiyesinde Takip Edilecek Esaslar”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9 (1996).
Kutub, Muhammed. İnsan Psikolojisi Üzerine Etüdler. İstanbul: İşaret Yayınları, 1987.
Kutupyıldızı, M. İsmail. “Türkiye Geleneğinde Aile Tahlili Ve Evlilik Sanatı”. İstanbul: Sokak Kitapları Yayınları.
Kuzgun, Yıldız. “Kendini Gerçekleştirme”. Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi 10 (1972).
Mehmetoğlu, Yurdagül. Erken Çocuklukta Din ve Ahlak Gelişimi”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar,. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 2003.
Müslim, Ebü’l-Hüseyn Müslim b. el-Haccâc. el-Câmiʿu’ṣ-ṣaḥîḥ. 5 Cilt. Mısır: y.y., 1955.
Sağlam, İsmail. “Hz. Peygamberin Çocuk Eğitiminde Öne Çıkardığı Hususlar”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 11/2 (2002).
Selçuk, Mualla. Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Ya-yınları, 2. Basım, 1991.
Serinsu, Nedim. “Kur’an’ı Gençlerimize Nasıl Anlatalım”. Gençlik Dönemi ve Eğitimi Sempozyomu.
Şentürk, Habil. Din Psikolojisi. Konya: Esra yayınları, 1997.
Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ b. Sevre (Yezîd) et-. el-Câmiʿu’ṣ-ṣaḥîḥ. Kahire, 1937.
Çamlıbel İrkin, Ayça. Çocukların Gelişim Süreci ve Televizyonun Etkileri. Radyo ve Te-levizyon Üst Kurulu: Ankara, 2012.
Dollahite, David C. - Marks, Lorien D. “A Conceptual Model of Family and Religious Processes in Highly Religious Families”. Reviev of Religious Research 50/4 (2009).
Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 1979.
İbn.Mâce, Ebû Abdullâh Muhammed. Sünen-i İbn Mâce. Dâr-i İhyâ, 1952.
Kırca, Celal. “Kur’an’a Göre Çocukların Talim ve Terbiyesinde Takip Edilecek Esaslar”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9 (1996).
Kutub, Muhammed. İnsan Psikolojisi Üzerine Etüdler. İstanbul: İşaret Yayınları, 1987.
Kutupyıldızı, M. İsmail. “Türkiye Geleneğinde Aile Tahlili Ve Evlilik Sanatı”. İstanbul: Sokak Kitapları Yayınları.
Kuzgun, Yıldız. “Kendini Gerçekleştirme”. Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi 10 (1972).
Mehmetoğlu, Yurdagül. Erken Çocuklukta Din ve Ahlak Gelişimi”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar,. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 2003.
Müslim, Ebü’l-Hüseyn Müslim b. el-Haccâc. el-Câmiʿu’ṣ-ṣaḥîḥ. 5 Cilt. Mısır: y.y., 1955.
Sağlam, İsmail. “Hz. Peygamberin Çocuk Eğitiminde Öne Çıkardığı Hususlar”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 11/2 (2002).
Selçuk, Mualla. Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Ya-yınları, 2. Basım, 1991.
Serinsu, Nedim. “Kur’an’ı Gençlerimize Nasıl Anlatalım”. Gençlik Dönemi ve Eğitimi Sempozyomu.
Şentürk, Habil. Din Psikolojisi. Konya: Esra yayınları, 1997.
Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ b. Sevre (Yezîd) et-. el-Câmiʿu’ṣ-ṣaḥîḥ. Kahire, 1937.