Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

FRANKFURT OKULU VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI ELEŞTİRİSİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 63, 30.12.2018

Öz

20.yüzyılın ilk
yıllarında bilimsel temele oturtulmaya başlayan iletişim alanındaki çalışmalar,
farklı bilim çevrelerince farklı nedenlerle yapılmıştır. Kimi araştırmacılar belli
bir hükümet, vakıf ya da diğer kurumların desteğiyle araştırmalarını sürdürürken,
kimi araştırmacılarsa araştırmalarını kendi imkanlarıyla gerçekleştirmiştir. Amerikan
merkezli davranışçı okul üyeleri, medyanın etkisinin sanıldığı kadar güçlü
olmadığını ve izleyicinin aktif alıcı olduğunu iddia ederek, medyayı kitleye
karşı savunmaya ve sistem yanlısı araştırma sonuçlarını ortaya koymştur. Böyle
bir ortamda, Almanya merkezli Frankfurt Okulu üyeleri, Marsizmin, pozitivizmin
ve araçsal aklın eleştrisine yoğunlaşmışken, dönemin popüler kitle iletişim
araçlarından radyo, kitap, dergi, sinema, film ve gazete gibi araçların olumsuz
etkileri üzerinde de durmuştur. Frankfurt Okulu'nun bu eleştirel çalışmaları,
iletişim alanında yeni bir akımın oluşmasınd büyük rol oynamıştır.



Bu
çalışmamızda, iletişim alanında ana akım iletişim çalışmalarına alternatif olarak eleştirel iletişim çalışmalarının ortaya çıkmasında önemli rol oynayan Frankfurt okulunun kitle iletişim araçlarına yönelik eleştirilerine yer
verilmiştir. Okul üyelerinin eserleri derlenerek, bu alanda bilimsel araştırma
yapmak isteyenlere kolaylık sağlamak amaçlanmıştır. 

Kaynakça

  • Adorno, Theodor. (2016). Kültür Endüstrisi. İletişim Yayıncılık. İstanbul. Anders,G. (1957). Die Antiquiertheit Des Menschen. Münih. Bagehot, Walter. (1994). The English Constitution:The Words Classics. Oxford University Press. Edinburgh Review. (1937). Cilt 65.Flöter, Hans. H. (1958). Der Manipulierte Mensch Und Seine Freiheit. Die Neue Geselleschaft. Geuss, Raymond. (2002). Eleştirel Teori: Habermas Ve Frankfurt Okulu. Çeviren: Ferda Keskin. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. Habermas, Jurgen. (1984). The Theory Of Communicative Action.Beacon Press, Boston.Habermas, Jurgen. (2001). İletişimsel Eylem Kuramı. Kabalcı Yayınevi. İstanbul. Habermas, Jurgen. (2017). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çeviren: Tanıl Bora-Mithat Sancar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 63, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Adorno, Theodor. (2016). Kültür Endüstrisi. İletişim Yayıncılık. İstanbul. Anders,G. (1957). Die Antiquiertheit Des Menschen. Münih. Bagehot, Walter. (1994). The English Constitution:The Words Classics. Oxford University Press. Edinburgh Review. (1937). Cilt 65.Flöter, Hans. H. (1958). Der Manipulierte Mensch Und Seine Freiheit. Die Neue Geselleschaft. Geuss, Raymond. (2002). Eleştirel Teori: Habermas Ve Frankfurt Okulu. Çeviren: Ferda Keskin. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. Habermas, Jurgen. (1984). The Theory Of Communicative Action.Beacon Press, Boston.Habermas, Jurgen. (2001). İletişimsel Eylem Kuramı. Kabalcı Yayınevi. İstanbul. Habermas, Jurgen. (2017). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çeviren: Tanıl Bora-Mithat Sancar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Emin Begtimur 0000-0003-4458-3976

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Begtimur, M. E. (2018). FRANKFURT OKULU VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI ELEŞTİRİSİ. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 50-63.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı