Bu
çalışmanın amacı, Türkiye Maarif Vakfının 2019’da hazırladığı Yabancı Dil
Olarak Türkçe Öğretim Programı üzerine bir inceleme yapmak ve programı Türkçe
eğitimi alanında akademik düzeyde çalışmalar yapan paydaşlara tanıtmaktır. Çalışmada
nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu çerçevede doküman taraması/incelemesi
tekniğiyle veriler toplanmıştır.
Programa
ilişkin inceleme 8 temel başlık altında yapılmıştır. Doküman incelemesi yoluyla
elde edilen veriler belirlenen bu 8 başlık (Programın genel amaçları, hazırlanması süreci, yapısı ve temaları, dayanakları,
temel yaklaşımı, ölçme-değerlendirme yaklaşımı, amaç kazanımları, okul öncesi
döneme ilişkin çerçevesi ve nitelikleri) altında betimlenmiştir.
Araştırma
sonunda, Maarif Vakfı tarafından hazırlanan programın birçok açıdan Türkçenin
yabancı dil olarak öğretilmesinde önemli katkılar sunacağı, bu alandaki Türkçe öğretimi çalışmalarına kılavuzluk
yapacak nitelikte olduğu anlaşılmıştır. Alanında ilk olma özelliği gösteren bu
programı, sahadaki avantaj ve dezavantajları ile ilgili alan öğreticilerinin görüş
ve önerilerinin alınması, programın olgunlaşması ve olası eksiklerinin giderilmesinde
önemli katkı sunacaktır.
Anahtar
Sözcükler:
Türkiye, Maarif Vakfı, yabancı dil, Türkçe, öğretim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.