Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Adminstration industrielle et générale (Henri Fayol)

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 66 - 70, 05.07.2020

Öz

Kaynakça

  • Arslan, S. (2018). Yönetim Sürecinde Otorite Kullanımı ve Ortaya Çıkan Sorunların Değerlendirilmesi: Eleştirel Bir Yaklaşım. Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-18.
  • Cerit, Y., Özdemir, T., & Akgün, N. (2011). Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışları sergilemelerini istemeye yönelik görüşlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 87-99.
  • Şahin, S. (2003). Okul merkezli yönetim uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 582-605.
  • Ünsal, H. (2017). Okul Ve Sınıfta Disiplin. Çağatay Özdemir (Ed.), Sınıf Yönetimi içinde, (s. 231-263). Ankara.
  • Weber, M. (2013). Bürokrasi ve Otorite. H. Bahadır Akın (Çev.). Ankara: Adres Yayınları.

Genel ve Endüstriyel Yönetim / Adminstration Industrielle et Générale (Henri Fayol)

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 66 - 70, 05.07.2020

Öz

Temel olarak iki bölümden oluşan kitapta yalın ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. Bilgi verici ve açıklayıcı bir üslupla yazılan kitapta yer yer okurların kapılabileceği önyargılara yönelik önlem vurguları yapılmıştır. Kitap içeriğine geçmeden önce editör sunuşu, kaynak kitabın ilk çeviri basımının editörü Prof. Zühtü İnhan’ın önsözü, kaynak kitabın yazarı olan Henri Fayol, Fayolizm ve yönetim işleri hakkında genel bilgilendirme ve editör Bahadır Akın’ın sunuşu yer almaktadır. Kitabın birinci bölümünde, yöneticilik eğitiminin gereği ve imkanı anlatılmış, ikinci bölümünde ise Fayol tarafından belirlenen yönetim ilke ve unsurları açıklanmıştır. Fayol’un 23 Haziran 1900 ‘de Uluslararası Madenler ve Madencilik Sanayi Kongresinde yapmış olduğu kapanış oturumu konuşmaları ile kitap sonlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2018). Yönetim Sürecinde Otorite Kullanımı ve Ortaya Çıkan Sorunların Değerlendirilmesi: Eleştirel Bir Yaklaşım. Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-18.
  • Cerit, Y., Özdemir, T., & Akgün, N. (2011). Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışları sergilemelerini istemeye yönelik görüşlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 87-99.
  • Şahin, S. (2003). Okul merkezli yönetim uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 582-605.
  • Ünsal, H. (2017). Okul Ve Sınıfta Disiplin. Çağatay Özdemir (Ed.), Sınıf Yönetimi içinde, (s. 231-263). Ankara.
  • Weber, M. (2013). Bürokrasi ve Otorite. H. Bahadır Akın (Çev.). Ankara: Adres Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

İrem Demir Arıcı 0000-0002-4314-9003

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir Arıcı, İ. (2020). Genel ve Endüstriyel Yönetim / Adminstration Industrielle et Générale (Henri Fayol). Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 66-70.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı