Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ FABLLAR ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR ÇÖZÜMLEME

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 11, 31.12.2020

Öz

Bu çalışmada; 5, 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki 3 farklı fablın eleştirel çözümlemesi yapılmıştır. Yapılan eleştirel çözümlemeler aracılığıyla ders kitaplarındaki fablların Türkçe öğretim sürecinde daha etkili kullanımını için yapılabilecek etkinlikler belirlenmeye çalışılmıştır. Didaktik bir tür olan fablın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla uyumunun nasıl artırılabileceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. Özellikle okuduğunu anlama sürecinde fablların üst düzey düşünme becerilerinin kullanılabileceği fırsatlar sunduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Adams, G. (2004). Ancient and medieval children’s texts. Peter Hunt (Ed.). International Companion of Children’s Literature (ss. 225-238). London and New York: Routledge.
  • Aktaş, E. (2017). Öğretmen adaylarının farklı metin türlerine yönelik soru sorma becerilerinin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Turkish Studies. 12 (25), 99-118.
  • Allen, M. (2017). The SAGE encyclopedia communication reserach methods. Los Angeles: SAGE.
  • Arıcı, A. F. (2016). Çocuk edebiyatı ve kültürü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bettelheim, B. (2019). Masalların büyüsü (Çev. S. G. Elibol). İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Bottigheimer, R. B. (2004). Fairy tales and folk tales. Peter Hunt (Ed.). International Companion of Children’s Literature (ss. 261-274). London and New York: Routledge.
  • Ceylan, S., Duru, K., Erkek, G. ve Pastutmaz, M. (2019). Türkçe 6 Ders Kitabı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Çapraz Baran, Ş. ve Diren, E. (2019). Türkçe 5.sınıf ders kitabı. Ankara: Anıttepe Yayıncılık.
  • Dervişcemaloğlu, B. (2014). Ortaokul düzeyinde bir fabl inceleme örneği. Turkish Studies, 9 (9), 475-488.
  • Duran, E. ve Ercan, E. (2018a). Fablların eleştirel okuma eğitimine katkısı. Route Educational and Social Science Journal. 5 (7), 1260-1269.
  • Duran, E. ve Ercan, E. (2018b). Fablların değer eğitimindeki önemi. Gelecek Vizyonlar Dergisi. 2 (1), 31-43.
  • Erdal, K. ve Gökmen, A. (2010). Çocuklara verdiği dersler açısından La Fontaine’in fablları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 3 (10), 250-271.
  • Gamble, N. ve Yates, S. (2002). Exploring children’s literature. London: P.C.P.
  • Grenby, M. O. (2008). Children’s literature. Edinburgh: Edinburgh University Press.
  • Heath, M. (2010). Leadership. Harper Collins.
  • Karaırmak, Ö. ve Siviş-Çetinkaya, R. (2011). Benlik saygısının ve denetim odağının psikolojik sağlamlık üzerine etkisi: Duyguların aracı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 4 (35), 30-43.
  • Kır, T., Kırman, E. ve Yağız, S. (2019). Türkçe 7 ders kitabı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195716392253-02-T%C3%BCrk%C3%A7e%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%202019.pdf. Erişim tarihi:31.05.2020.
  • Nodelman, P. (2008). The hidden adult defining children’s literature. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Ungan, S. (2006). Fabl türünün çocuk edebiyatındaki yeri ve günümüzde bu türden yararlanma olanakları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 105-114.
  • Zipes, J. (2018). Dayanılmaz peri masalı (Çev. V. Atmaca). İstanbul: Alfa Basım Yayım.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hakan İskender 0000-0001-7124-8220

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İskender, H. (2020). TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ FABLLAR ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR ÇÖZÜMLEME. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 1-11.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı