Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin, Türkçe konuşma becerilerini geliştirmede drama yönteminin etkisini belirlemektir. Çalışmada ayrıca; cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, not ortalaması, kitap okuma durumu gibi bağımsız değişkenlerin sonuçlar üzerinde bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını Mardin ili Dargeçit ilçesi Tavşanlı Ortaokulu’nun 7. Sınıfına devam eden 28 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunda drama yöntemi ilkelerine uygun etkinlikler düzenlenirken kontrol grubunda mevcut öğretim programı etkinliklerine yer verilmiştir. Araştırmanın ön test- son test verilerinin analizinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır.
Ön test uygulamasından sonra 10 hafta boyunca sürdürülen deneysel süreçlerden ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin Türkçe konuşma becerisi ön test-son test verileri arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca; cinsiyet, not ortalaması, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kitap okuma durumu gibi bağımsız değişkenlerin Türkçe konuşma becerisi düzeyleriyle bir ilişkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
: Drama Yöntemi, Türkçe Konuşma Becerisi. Drama Method, Turkish Speaking Skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.