BibTex RIS Cite

Türkiye’nin Demokratikleşmesi ve Alevi Talepleri Tespit ve Öneri Raporu Demokratikleşme ve Alevi Talepleri Açısından Din Dersleri ve Özel Eğitim

Year 2014, Issue: 74, 21 - 30, 01.01.2014

Abstract

Genel olarak din dersi denildiğinde iki farklı ders anlaşılır. Birincisi dinler, mezhepler ve inanç grupları hakkında genel, tarafsız bilgiler veren, uygulama amaçlamayan teorik derslerdir. Bu dersler, aslında dinler tarihi, antropoloji ya da din kültürü dersi olarak ifade edilir. İkincisi ise bir dini inançla ilgili bilgilerin öğretilmesini içeren, bununla da yetinilmeyip bu inancın fazilet ve pratiklerini aktarmayı amaçlar şekilde planlanmış olan derslerdir. Bu anlayışında ders içerikleri ebeveynlerin istek ve rızalarına uygun olarak hazırlanır. Buna değer eğitimi adı da verilir ve teknik anlamda din dersi bu ikincisidir.

Year 2014, Issue: 74, 21 - 30, 01.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hasan Yücel Başdemir This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 74

Cite

APA Başdemir, H. Y. (2014). Türkiye’nin Demokratikleşmesi ve Alevi Talepleri Tespit ve Öneri Raporu Demokratikleşme ve Alevi Talepleri Açısından Din Dersleri ve Özel Eğitim. Liberal Düşünce Dergisi(74), 21-30.